İşveren Markası(G527)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G527 | İşveren Markası | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Türker BAŞ turkerbas@hotmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Şirketlere yüksek nitelikli çalışanları çekmek, elde tutmak ve yüksek motivasyonla çalışmalarını sağlamak amacıyla marka ilkelerinin insan kaynakları alanında nasıl kullanılabileceğini öğretmek. |
İçerik |
1. Hafta: Temel Kavramlar: Marka, İK Pazarlaması, İşveren Markası. 2. Hafta: İnsan Kaynakları nasıl stratejik olur? 3. Hafta: İşveren Markası Modeli 4. Hafta: İşveren Marka değerlendirmesi 5. Hafta: Kültürel Analiz 6. Hafta: İşveren Marka kimliğinin tanımlanması 7. Hafta: Çalışan Değer Önermesinin (EVP) oluşturulması 8. Hafta: EVP Index kullanımı 9. Hafta: İşveren Marka Konumlandırması 10. Hafta: İşveren Marka İletişim Planının hazırlanması 11. Hafta: Şirket içi iletişim kanallarının tanımlanması ve kullanımı 12. Hafta: Şirket dışı iletişim kanalları ve kullanımı. 13. Hafta: İşveren Markasının işletmenin diğer fonksiyonlarıyla entegrasyonu. 14. Hafta: Vaka çalışması |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğrenciler dersi başarıyla tamamladıklarında; - Bazı şirketlerin nitelikli çalışan bulmakta zorlanırken bazılarının nasıl bir çekim merkezi haline geldiklerini anlayacak. - Yüksek performanslı şirketlerin başarısında işveren markasının ne kadar önemli bir rol oynadığını keşfedecek, - Yüksek motivasyon, bağlılık, verimliliğin sağlanmasında işveren markasının rolünü görecekler, - İşveren Markası yaklaşımını kullanarak insan kaynaklarını nasıl dönüştürebileceklerini öğrenecekler. |
Öğretim Yöntemleri | Anlatım ve proje uygulaması |
Kaynaklar |
· İşveren Markası, Türker Baş, Optimist Yayınları, 2012. · Employer Brand Management: Practical Lessons from the World's Leading Employers, Ricahard Mosley, Wiley, 2014. · The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work, Simon Barrow and Richard Mosley, Wiley, 2005. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 50 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7,60 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |