Lojistik Yönetimi(EM 534)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EM 534 | Lojistik Yönetimi | 3 | 4 | 0 | 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Müjde GENEVOIS merol@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Lojistik planlama ve kontrol süreçlerini tanımlamakve etkin bir lojistik planlama için gereklimatematiksel modelleme tekniklerinin kullanılabilirliğini sağlamak dersin birincil amacıdır. Bir diğer önemli amaç ise güncel lojistik yaklaşımları hakkında öğrencinin bilgilenmesini sağlamaktır. |
İçerik |
1.Hafta : Dersin tanıtımı. Tedarik Zinciri Yönetimi / Lojistik ilişkisi. Lojistikte müşteri odaklılık. 2.Hafta : Talep yönetimi ve talep tahmini 3.Hafta : Lojistikte satınalma ve envanter yönetimi. 4.Hafta : Nakliye altyapısı ve yönetimi, Uluslararası nakliye stratejileri 5.Hafta : Taşıma problemleri ve algoritmalar. 6.Hafta : Lojistikte yerleşim modelleri : Tekli yerleşim modelleri ve algoritmalar. 7.Hafta : Lojistikte yerleşim modelleri : fabrika içi yerleşim 8.Hafta : ara sınav 9.Hafta : Vaka analizleri. 10.Hafta : Lojistik stratejileri. Bilgi ağları ve APS. 11.Hafta : Proje sunumları. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
ÖÇ 1: Lojistiğin farklı bakış açılarını anlama ve tarihsel gelişimine hakim olma; ÖÇ 2: şirketlerin geniş yapısı içinde lojistik fonksiyonlarınınn rollerini kavrama ve kullanma; ÖÇ 3: lojistik sistemleri yapılandırma, farklı parçalarını anlam ve nasıl çalıştıklarını analiz etme; ÖÇ 4: Lojistik yönetimindeki farklı stratejileri bilme ve kullanma; ÖÇ 5: Güncel lojistik yaklaşımları anlama ve yargılayabilme |
Öğretim Yöntemleri | Yüzyüze |
Kaynaklar |
Ronald H. Ballou, Business Logistics/Supply Chain Management, Fifth Edition Prentice-Hall, NY, 2004. Harrison, A.; van Hoek, R., Logistics Management and Strategy, Printice Hall, Edinburgh, 2011. Dornier, P.P.; Ernst, R.; Fender, M.; Kouvelis, P “Global Operations and Logistics”, John Wiley and Sons, NY, 1998. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 0 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 1 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mühendislik yönetimi alanının çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasıdaki etkileşimi tanımlar. | X | ||||
2 | Mühendislik yönetimi alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur. | X | ||||
3 | Mühendislik yönetimi alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
4 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | ||||
5 | Tanımlanmış mühendislik yönetimi problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
6 | İş hayatı problemlerini modeller ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | ||||
8 | Mühendislik yönetimi alanının yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
9 | İş hayatı problemleri ile ilgili olası çözümleri etkin bir biçimde tartışabilir ve fikirlerini yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
11 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirlik boyutlarını dikkate alarak iş hayatı uygulamalarını gerçekleştirebilir. | X | ||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 11 | 4 | 44 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 10 | 6 | 60 |
Sunum | 1 | 25 | 25 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Proje | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 189 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |