Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı

Yönlendirilmiş Araştırma(FBE 591)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
FBE 591 Yönlendirilmiş Araştırma 1 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bilgisayar mühendisliğinin değişik konularında araştırma tasarımı ve yöntemlerinin öğrencilere tanıtılması.
Her öğrencinin bir araştırma çalışması yürütmesinin sağlanması.
Her bir öğrencinin kendilerine verilen konu hakkında, deneysel bir araştırma makalesi yazmasının sağlanması
Değişik araştırma yöntemlerinin tanıtılması
Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin öğretilmesi
İçerik Bu dersin amacı, bilgisayar mühendisliği konularında araştırma dizaynı ve yöntemlerinin öğrencilere tanıtılmasıdır. Bunun başarılması, her bir öğrencinin bir araştırma çalışması yürütmesini ve bu konu ile ilgili deneysel bir araştırma makalesi yazmasını sağlayacaktır. Dersin sonunda öğrenciler,farklı araştırma yöntemleri konusunda ana bilgiye, bir araştırma önerisi neler gerektğinin bilgisine sahip olacakları gibi aynı zamanda da nicel ve nitel araştırma, veri analizi konusunda deneyim kazanmış olacakları için araştırma önerilerinin ve diğer araştırma çıktılarının kalitesini değerlendirebilme yetisini edinmiş olacaklardır
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Akademik seviyede eğitim görmek için gerekli temele sahip olacaktır.
Farklı araştırma yöntemleri konusunda ana bilgileri açıklayabilecektir.
Bir araştırma önerisinin neler gerektirdiği belirtebilecektir.
Nicel ve nitel veri analizi konusunda yorum yapabilecektir.
Araştırma önerilerinin ve araştırma çıktılarının kalitesini değerlendirebilecektir.
Öğretim Yöntemleri İlgili veri tabanlarının taranması
Kaynaklar Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Ders İçeriğine Genel Bir Bakış
2 Araştırma konusu ve araştırma sorularının belirlenmesi
3 Literatür taraması nasıl yapılır? Kaynak gösterme, etik sorunlar,referans verme
4 Yazım stratejileri, teori kullanımı
5 Literatür taraması sunumları
6 Araştırma tasarımına giriş, araştırma önerisi nasıl yazılır?
7 Araştırma önerisi sunumları
8 Araştırma tasarımlarının tartışılması
9 Araştırma tasarımı sunumları
10 Veri analizi tartışılması
11 Veri analizi tartışılması
12 Veri analizi tartışılması
13 Araştırmanın raporlanması ve son sunum
14 Dönemin gözden geçirilmesi
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 4 100
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 0 0
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 14 5
Sunum 3 45
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 1 50
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 18 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
2 Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. X
3 Bilgisayar mühendisliği ile ilgili alanlarda belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. X
4 Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. X
5 Bilgisayar mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. X
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık donanım ve yazılım tabanlı sistemleri veya süreçleri tasarlar ve tasarımlannda yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. X
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler X
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda proje ve risk yönetimi tekniklerini de kullanarak çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, bilgisayar mühendisliği alanındaki veya ilgili alanlardaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir sekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. X
11 Girişimcilik ve yenilikçilik boyutlarını dikkate alarak bilgisayar mühendisliği uygulamalarını gerçekleştirebilir. X
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
13 Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum 3 12 36
Proje 1 24 24
Raporlar 1 20 20
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 6,00
Dersin AKTS Kredisi 6
Scroll to Top