Tıbbi Bilişim(INF 531)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
INF 531 | Tıbbi Bilişim | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | REİS BURAK ARSLAN buarslan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı ögrencilere tıbbi bilişim kavramlarını ögretmek ve bu alandaki uygulama ve araştırmaları tanıtmaktır. |
İçerik |
1. Hafta Tıbbi Bilişime giriş 2. Hafta Anatomi ve fizyoloji 3. Hafta Tıbbi veriler 4. Hafta Kodlama ve sınıflandırma 5. Hafta Elektronik hasta kayıtları 6. Hafta Bilgisayarlı tıbbi enstrumantasyon 7. hafta Sözlü sunum 8. hafta Biyoişaret analizi 9. hafta Tıbbi görüntüleme 10. hafta Hastane bilgi sistemleri 11. hafta Sözlü sunum 12. hafta Teletıp 13. hafta İleri konular 14. hafta Proje sunumları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Dersin sonunda ögrenciler 1. tıp alanında bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmanın gerek ve yararlarını anlayacaklar, 2. bu alanda rastlanan sorunlar için uygulanan teknolojik çözümleri yorumlayıp yenilerini önerebilecek, 3. tıbbi verileri işleyip uygun şekilde görüntüleyebilecek, 4.tıbbi bilişim alanında yenilikçi yaklaşımlar getirebileceklerdir. |
Öğretim Yöntemleri |
Sözlü anlatım (tahtada ve yansılar ile) Öğrenci sunumları Raporlama Dönem projesi |
Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Tıbbi Bilişime giriş |
2 | Anatomi ve fizyoloji |
3 | Tıbbi veriler |
4 | Kodlama ve sınıflandırma |
5 | Elektronik hasta kayıtları |
6 | Bilgisayarlı tıbbi enstrumantasyon |
7 | Sözlü sunum |
8 | Biyoişaret analizi |
9 | Tıbbi görüntüleme |
10 | Hastane bilgi sistemleri |
11 | Sözlü sunum |
12 | Teletıp |
13 | İleri konular |
14 | Proje sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 20 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 2 | 20 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 5 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
2 | Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Bilgisayar mühendisliği ile ilgili alanlarda belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | ||||
4 | Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
5 | Bilgisayar mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık donanım ve yazılım tabanlı sistemleri veya süreçleri tasarlar ve tasarımlannda yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | X | ||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler | X | ||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda proje ve risk yönetimi tekniklerini de kullanarak çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, bilgisayar mühendisliği alanındaki veya ilgili alanlardaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir sekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | ||||
11 | Girişimcilik ve yenilikçilik boyutlarını dikkate alarak bilgisayar mühendisliği uygulamalarını gerçekleştirebilir. | X | ||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | ||||
13 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum | 2 | 7 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |