Üretim Yönetimi ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı

Pazarlamaya Giriş(PM541)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
PM541 Pazarlamaya Giriş 1 3 0 0 3 7
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Mehmet Yaman ÖZTEK moztek@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ders pazarlamanın temel ilkelerini ve stratejilerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
İçerik 1. Hafta: Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi ve pazarlama Tanımı

2. Hafta: Pazarlamada Yeni Kavramlar

3. Hafta: Pazarlamada Yeni Kavramlar

4. Hafta: Pazarlamanın Yeri ve Önemi

5. Hafta: Tüketicinin Önemi

6. Hafta: Tüketicinin Önemi

7. Hafta: Ara Sınav

8. Hafta: Pazar Kavramı ve Pazar Bölümlendirme

9. Hafta: Pazarlama Çevresi

10. Hafta: Pazarlama Bilgi Sistemi

11. Hafta: Pazarlama Araştırması

12. Hafta: Pazarlama Planlaması

13. Hafta: Pazarlama Stratejileri

14. Hafta: Pazarlama Stratejileri
Dersin Öğrenme Çıktıları 1. Pazarlamanın temel ilkelerini kavrayabilmeli ve geleceğe uyum sağlayabilmelidir.
2. Pazarlama açısından tüketicinin talebini analiz ederek mevcut duruma ya da değişime uygun yenilikleri sunabilmelidir.
3. Rekabet koşullarında pazarı bölümlendirebilmeli ve işletmeyi en etkin şekilde konumlandırabilmelidir.
4. Pazarlama bilgi sistemini oluşturabilmeli ve pazarlama araştırmalarına süreklilik kazandırabilmelidir.
5. Pazarda rekabeti tanımlayabilmeli, pazar payını artıracak planlama sürecini oluşturulup stratejiler geliştirebilmelidir.
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar ? Principles of Marketing, Philip Kotler & Gary Armstrong
? Marketing, Jean Pierrre Helfer, Jacques Orsoni
? Le Marketing Fondements et Pratique, Pierre-Louis Dubois, Alain Jolibert
? Pazarlama İlkeleri, Mehmet Karafakioğlu
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi ve pazarlama Tanımı
2 Pazarlamada Yeni Kavramlar
3 Pazarlamada yeni kavramlar
4 Pazarlamanın Yeri ve Önemi
5 Tüketicinin Önemi
6 Tüketicinin Önemi
7 Ara Sınav
8 Pazar Kavramı ve Pazar Bölümlendirme
9 Pazarlama Çevresi
10 Pazarlama Bilgi Sistemi
11 Pazarlama araştırması
12 Pazarlama Planlaması
13 Pazarlama Stratejileri
14 Pazarlama Stratejileri
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 40
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Pazarlama ve ilişkili diğer disiplinler ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ileri düzeyde kullanabilmelidir. X
2 Üretim yönetimi ve pazarlama disiplinine ilişkin temel problemleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmeli, verileri yorumlayabilmeli, değerlendirebilmeli ve planlar oluşturabilmelidir. X
3 İş hayatında karşılaşacağı öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve takım üyesi olarak sorumluluk alabilmeli ve çözüm üretebilmelidir. X
4 Araştırma bulguları doğrultusunda pazar fırsatlarını işletme lehine kullanabilmelidir. X
5 Pazarlama disiplinini doğrudan ya da dolaylı etkileyen bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilmeli, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri ve stratejiler geliştirebilmelidir. X
6 Pazarlama alanında farklı sorunları algılayabilmeli, değerlendirebilmeli ve disiplinler arası çalışmalarda kullanabilmelidir. X
7 Üretim yönetiminin ve pazarlamanın gerektirdiği bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olabilmelidir.
8 İşletme sorunlarını sayısal karar verme tekniklerini kullanarak belirlemeli ve çözüm sunabilmelidir.
9 Üretim yönetimi ve pazarlamada akademik düşünce yetisine sahip olmalıdır. X
10 Yaratıcı öncü pazarlama fikirleri oluşturabilmelidir. X
11 Lojistik alanındaki gelişmeleri analiz ederek etkin tedarik zinciri stratejileri geliştirebilmelidir. X
12 Pazarlama alanında etik değerlere sahip olmalı ve bu değerler ışığında hareket etmelidir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 6 78
Ödevler 1 20 20
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 21 21
Toplam İş Yükü 175
Toplam İş Yükü / 25 7,00
Dersin AKTS Kredisi 7
Scroll to Top