Hukuk Lisans Programı

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II(TAR102)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
TAR102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 2 2 0 0 2 2
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) RIDVAN AKIN rakin@gsu.edu.tr (e-mail)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı Türkiye tarihini 1938’den başlayarak 12 Eylül 1980 sonrasına kadar açıklamaktır.
İçerik 1. İsmet Paşa: Cumhurbaşkanı ve "milli şef"
2. İkinci Dünya Savaşında Türkiye
3. Çok Partili demokrasiye geçiş dönemi
4. Demokrat Parti iktidarının Başlaması (1950)
5. 1957’den sonra Demokrat Parti yönetimi
6. 27 Mayıs ihtilali
7. İnkılap Tasarrufları :Yassıada Yüksek Adalet Divanı kararları
8. 1961 Demokrasisinin inşa süreci: Cemal Gürsel Cumhurbaşkanı ve İsmet Paşa Hükümeti
9. Adalet Partisi Hükümetleri Devrinin Siyasal Gerilimleri
10. 12 Mart ara Rejimi
11. Ara Rejimin sonu ve 1973 seçimleri
12. 12 Eylül Darbesi: Milli Güvenlik Konseyi Rejimi
13. Demokrasiye Güdümlü Dönüş :ANAP ikitidarı
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğrenci Türkiye'nin çok partili sisteme geçiş dönemini anlar.
20. yüzyılda Türkiye'de demokrasinin gelişimini tanımlar.
Öğretim Yöntemleri Öğrencilere konuyla ilgili görsel, tarihi materyaller de gösterilerek ders anlatılır ve kaynaklarla dersin tamamlanması beklenir.
Kaynaklar Kaynakça: Rıdvan Akın, Türk Siyasal Tarihi, 1908-2000, İstanbul, On ki Levha Yayınları, 2010
Sina Akşin, Kısa Türkiye Tarihi, İstanbul, İş kültür yayınları, 2008.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 İsmet Paşa Cumhurbaşkanı ve milli şef
2 İkinci Dünya Savaşında Türkiye
3 Tek Parti Rejiminin sonu
4 Demokrat Parti iktidarının Başlaması (1950)
5 1957’den sonra Demokrat Parti yönetimi
6 27 Mayıs ihtilali
7 İnkılap Tasarrufları :Yassıada Yüksek Adalet Divanı kararları
8 Vize
9 1961 Demokrasisinin inşa süreci: Cemal Gürsel Cumhurbaşkanı ve İsmet Paşa Hükümeti
10 Adalet Partisi Hükümetleri Devrinin Siyasal Gerilimleri
11 12 Mart ara Rejimi
12 Ara Rejimin sonu ve 1973 seçimleri
13 12 Eylül Darbesi: Milli Güvenlik Konseyi Rejimi
14 Demokrasiye Güdümlü Dönüş :ANAP ikitidarı
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Temel hukuki kavramlara hâkim olma, bu kavramları tanımlama, yorumlama ve kullanabilme yeteneğine sahip olma. X
2 Temel hukuk disiplinlerine ve içeriklerine (her bir alana ilişkin yasal düzenlemelere, yargı organlarının kararlarına ve bilimsel değerlendirmelere) hâkim olma. X
3 Genel hukuk bilgisine, temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma. X
4 Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme. X
5 Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme. X
6 Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma. X
7 Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X
8 Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme. X
9 Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek Fransızca ya da İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme. X
10 Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X
11 Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme. X
12 İnsan haklarına saygılı olma, evrensel hukuk ilkelerini ve evrensel hukuk anlayışını özümseme. X
13 Hukukçu kimliğinin gerektirdiği dürüstlüğe, adalet ve hakkaniyet anlayışına ve etik değerlere sahip olma. X
14 Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal sorunlara karşı duyarlı olma; demokratik, laik ve sosyal hukuk devletini benimseme. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 5 5
Proje 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 8 8
Kısa Sınavlar 0 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0 0
Raporlar 0 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0 0
Seminer 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü 55
Toplam İş Yükü / 25 2,20
Dersin AKTS Kredisi 2
Scroll to Top