Seminer(GE714)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GE714 | Seminer | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Doktora |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Şakir ERSOY msersoy@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu seminer her şeyden önce yüksek lisans öğrencilerini beraberce kararlaştırılacak bir konuda kaynakça çalışmasıyla metodolojik bir çalışmaya hazırlamak ve bir sunumla çalışmalarını diğer öğrencilerle paylaşmak amacındadır |
İçerik | Kant öncesi ontolojilerden Leibniz'de komposibilite meselesi Kant'ın Transandantal Şematizm doktrimi ile karşılaştırılıp bir yandan evrendeki öte yandan tarihsel dünyadaki fenomene gelmemiş çeşitliliği görmemizi engelleyen şeyin sorgulamasına Alain Badiou'nun Hegel'in diyalektiğini yorumlarken sorduğu sorudan ("Diyalektiğin kapalı / tıkalı dalları var mı?) itibaren cevap aramaya çalışmak |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Felsefi sorunsallaştırma, yöntem ve araştırma teknikleri, sunum yapabilme, makale yazabilme |
Öğretim Yöntemleri | Araştırma, makale yazma ve sunum yapma teknikleri, eleştirel düşünce |
Kaynaklar |
Leibniz Kant Hegel Deleuze Badiou |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 50 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci bilimsel düşüncenin temellerini ve gelişimini kavrayabilmelidir. | X | ||||
2 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci kuramsal yaklaşımları irdeleyip, yorumlayabilmeli ve yeni sentezlere ulaşabilmelidir. | X | ||||
3 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci uzmanlık alanındaki donanımını farklı fonksiyonlara (üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans) ilişkin bilgi ve becerilerle destekleyebilmelidir. | X | ||||
4 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci eleştirel düşünebilmeli ve düşünsel bağımsızlığını koruyabilmelidir. | X | ||||
5 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci seçtiği uzmanlık alanında ileri düzeyde ve güncel, kuramsal ve pratik bilgiyi çalışmalarına eklemleyebilmelidir. | X | ||||
6 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci özgün bilimsel araştırmalar yapabilmelidir. | X | ||||
7 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ustalıkla kullanabilmelidir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 1 | 13 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |