Pazarlama Yönetimi(ML516)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ML516 | Pazarlama Yönetimi | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ahmet ŞEKERKAYA draseker@istanbul.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pazarlama Yönetimi dersinin amacı, pazarlama yönetiminin temel kavramlarını tanıtmak, pazarlama yöneticisinin karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışmak, yönetim bakış açısını geliştirmek, çeşitli pazarlama problemlerine analitik çözüm yaklaşımları getirilmesini sağlamak ve yöneticilerin sorunların çözümüne ilişkin sonuç ve tavsiyeler oluşturma yeteneklerini geliştirmektir. |
İçerik |
1. Hafta: 21. Yüzyılda Pazarlama ve Pazarlama Yönetimi 2. Hafta: Pazarlama Planlaması, Çevre, Rekabet, Müşteri Analizleri 3. Hafta: Bölümlendirme, Hedef Pazar ve Konumlandırma 4. Hafta: Ürün ve Ürün Stratejileri 5. Hafta: Ürün Stratejileri, Marka ve Marka Kararları 6. Hafta: Fiyatlandırma 7. Hafta: Fiyatlandırma Stratejileri 8. Hafta: Dağıtım ve Dağıtım Kanalları 9. Hafta: Bütünleşik Pazarlama İletişimi 10. Hafta: Tutundurma 11. Hafta: Reklam ve Türleri 12. Hafta: Reklam Stratejileri 13. Hafta: Halkla İlişkiler ve Satış Geliştirme 14. Hafta: Kişisel Satış |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Pazarlamada kullanılan temel kavramlar ve terminolojiyi anlamak 2. Sosyal, politik, ekonomik ve rekabet çevrelerinin kendi içlerindeki ilişkileri, bunların pazarlama faaliyetlerine etkileri ve pazarlama stratejileri içerisindeki yerleri ve önemlerini olabildiğince analitik bir yaklaşımla ele almak. Böylece, pazarlamanın yalnızca pazarlama ve satış departmanları açısından taktik ve operasyonel işlev ve önemleri değil en üst yönetim düzeyindeki stratejik rolünü önce tanımlayıcı düzeyde daha sonra da problem çözme düzeyinde ele almak. 3. Pazarlama ve diğer işletme konularında ileriye yönelik çalışmalara temel oluşturabilecek ana konuları incelemek. 4. Çağdaş pazarlama yönetimi ve iş dünyası uygulamaları ile kişilerarası iletişim ve yazışma becerisini kazandırmaya yönelik uygulamalar yapmak. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
• Tek Ömer Baybars, Özgül Engin, Modern Pazarlama İlkeleri: Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, 4. Baskı, Birleşik Matbacılık, 2013. • Altunışık, Remzi; Özdemir, Şuayip; Torlak, Ömer, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Basım Yayın, 2014 • Perreault, William; Cannon, Joseph; Mccarthy, Jerome; Pazarlamanın Temelleri, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. • Korkmaz Sezer, Eser Zeliha, Öztürk Sevgi Ayşe, Işın F. Bahar, Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar, 1. Baskı, Siyasal Kitabevi, 2009. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | 21. Yüzyılda Pazarlama ve Pazarlama Yönetimi |
2 | Pazarlama Planlaması, Çevre, Rekabet, Müşteri Analizleri |
3 | Bölümlendirme, Hedef Pazar ve Konumlandırma |
4 | Ürün ve Ürün Stratejileri |
5 | Ürün Stratejileri, Marka ve Marka Kararları |
6 | Fiyatlandırma |
7 | Fiyatlandırma Stratejileri |
8 | Dağıtım ve Dağıtım Kanalları |
9 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
10 | Tutundurma |
11 | Reklam ve Türleri |
12 | Reklam Stratejileri |
13 | Halkla İlişkiler ve Satış Geliştirme |
14 | Kişisel Satış |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 5 | 65 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |