Pazarlama ve Lojistik Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Pazarlama Yönetimi(ML516)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
ML516 Pazarlama Yönetimi 2 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Ahmet ŞEKERKAYA draseker@istanbul.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Pazarlama Yönetimi dersinin amacı, pazarlama yönetiminin temel kavramlarını tanıtmak, pazarlama yöneticisinin karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışmak, yönetim bakış açısını geliştirmek, çeşitli pazarlama problemlerine analitik çözüm yaklaşımları getirilmesini sağlamak ve yöneticilerin sorunların çözümüne ilişkin sonuç ve tavsiyeler oluşturma yeteneklerini geliştirmektir.
İçerik 1. Hafta: 21. Yüzyılda Pazarlama ve Pazarlama Yönetimi
2. Hafta: Pazarlama Planlaması, Çevre, Rekabet, Müşteri Analizleri
3. Hafta: Bölümlendirme, Hedef Pazar ve Konumlandırma
4. Hafta: Ürün ve Ürün Stratejileri
5. Hafta: Ürün Stratejileri, Marka ve Marka Kararları
6. Hafta: Fiyatlandırma
7. Hafta: Fiyatlandırma Stratejileri
8. Hafta: Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
9. Hafta: Bütünleşik Pazarlama İletişimi
10. Hafta: Tutundurma
11. Hafta: Reklam ve Türleri
12. Hafta: Reklam Stratejileri
13. Hafta: Halkla İlişkiler ve Satış Geliştirme
14. Hafta: Kişisel Satış
Dersin Öğrenme Çıktıları 1. Pazarlamada kullanılan temel kavramlar ve terminolojiyi anlamak
2. Sosyal, politik, ekonomik ve rekabet çevrelerinin kendi içlerindeki ilişkileri, bunların pazarlama faaliyetlerine etkileri ve pazarlama stratejileri içerisindeki yerleri ve önemlerini olabildiğince analitik bir yaklaşımla ele almak. Böylece, pazarlamanın yalnızca pazarlama ve satış departmanları açısından taktik ve operasyonel işlev ve önemleri değil en üst yönetim düzeyindeki stratejik rolünü önce tanımlayıcı düzeyde daha sonra da problem çözme düzeyinde ele almak.
3. Pazarlama ve diğer işletme konularında ileriye yönelik çalışmalara temel oluşturabilecek ana konuları incelemek.
4. Çağdaş pazarlama yönetimi ve iş dünyası uygulamaları ile kişilerarası iletişim ve yazışma becerisini kazandırmaya yönelik uygulamalar yapmak.
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar • Tek Ömer Baybars, Özgül Engin, Modern Pazarlama İlkeleri: Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, 4. Baskı, Birleşik Matbacılık, 2013.
• Altunışık, Remzi; Özdemir, Şuayip; Torlak, Ömer, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Basım Yayın, 2014
• Perreault, William; Cannon, Joseph; Mccarthy, Jerome; Pazarlamanın Temelleri, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013.
• Korkmaz Sezer, Eser Zeliha, Öztürk Sevgi Ayşe, Işın F. Bahar, Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar, 1. Baskı, Siyasal Kitabevi, 2009.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 21. Yüzyılda Pazarlama ve Pazarlama Yönetimi
2 Pazarlama Planlaması, Çevre, Rekabet, Müşteri Analizleri
3 Bölümlendirme, Hedef Pazar ve Konumlandırma
4 Ürün ve Ürün Stratejileri
5 Ürün Stratejileri, Marka ve Marka Kararları
6 Fiyatlandırma
7 Fiyatlandırma Stratejileri
8 Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
9 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
10 Tutundurma
11 Reklam ve Türleri
12 Reklam Stratejileri
13 Halkla İlişkiler ve Satış Geliştirme
14 Kişisel Satış
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 50
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 50
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 5 65
Ödevler 1 14 14
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 21 21
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6
Scroll to Top