İşletme Yüksek Lisans Programı

Seminer(G506)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
G506 Seminer 2 3 0 0 0 8
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Mehmet Yaman ÖZTEK moztek@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin sonunda, öğrenciler seçilmiş bir konu üzerine bir araştırma problemi belirleme ve bilimsel araştırmaların sonuçlarını kullanarak bu konu üzerine eleştirel bir bakış açısı formüle etme yeteneğine sahip olacaklardır
İçerik 1. ders : Giriş
2. ders : Araştırmaya giriş
3. ders : Bir araştırma sorusu tanımlama
4. ders : Bir çalışma
5. ders : Tanımlayıcı araştırma ile ilgili kavramlar
6. ders : Anket
7. ders : Gözlem
8. ders : Deneysel araştırma ile ilgili kavramlar
9. ders : Veri analizi ile ilgili kavramlar
10.ders : Analiz
11. ders : Araştırma makaleleri ve tartışmalar
12. ders : Sunum
13. ders : Vize
14. ders : Sunum (Araştırmalar ve Raporlar)
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda, öğrencilerin:
1. bir araştırma sorusu formüle etmek;
2. araştırma sürecinin aşamaları belirlemek;
3. nicel ve nitel yaklaşımların temel özelliklerini bimek;
4. bir araştırma protokolünün güçlü yanlarını ve sınırlarını bilmek;
5. araştırma faaliyetlerinin sonuçlarını bildirmek bilgisine sahip olmaları gerekmektedir.
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar - Creswell, J.W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2ième éd). Thousand Oaks, CA: Sage.
- Gauthier, B. (2003). Recherche sociale: De la problématique à la collecte de données (4ième édition). Ste-Foy: Presses de l'Université du Québec.
- Gay, L.R. (1996). Educational research: Competencies for analysis and application (5ième éd.). Upper Saddle River, NJ: Merrill-Prentice Hall.
- Goodwin, C.J. (2003). Research in psychology: Methods and design (3ième éd.). Hoboken, NJ: Wiley.
- Kazdin, A.E. (2003). Research design in clinical psychology (4ième éd.). Boston, MA: Allyn & Bacon.
- Leary, M.R. (2004). Introduction to behavioral research methods (4ième éd.). Boston, MA: Pearson.
- Locke, L. F., Silverman, S. J., & Spirduso, W. W. (2004). Reading and understanding research (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 1. ders : Giriş
2 2. ders : Araştırmaya giriş
3 3. ders : Bir araştırma sorusu tanımlama
4 4. ders : Bir çalışma
5 5. ders : Tanımlayıcı araştırma ile ilgili kavramlar
6 6. ders : Anket
7 7. ders : Gözlem
8 8. ders : Deneysel araştırma ile ilgili kavramlar
9 9. ders : Veri analizi ile ilgili kavramlar
10 10.ders : Analiz
11 11. ders : Araştırma makaleleri ve tartışmalar
12 12. ders : Sunum
13 13. ders : Vize
14 14. ders : Sunum (Araştırmalar ve Raporlar)
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 3 60
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 2 0
Sunum 1 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 3 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Bu programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci, İşletmenin üretim, pazarlama, muhasebe/finansman, yönetim ve örgütsel davranış gibi farklı alanlarına ilişkin kavram ve teorilerine hakim olabilmeli ve bu alanlar arasındaki etkileşimi anlamak için bütüncül bakabilmelidir. X
2 İşletmelerin farklı fonksiyonları (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları, yönetim) açısından işleyişini anlayabilmeli ve bu konularda hipotezler oluşturarak araştırma önerileri geliştirebilmelidir. X
3 İş dünyasındaki değişimleri saptamak, sorunları teşhis etmek ve bunlara çözüm üretebilmek için araştırma ve incelemeler yapabilmelidir. X
4 Kantitatif ve kalitatif araştırma metodolojisine hakim olabilmelidir. X
5 İstatistiksel analizler yaparak sonuçları yorumlayabilmelidir. X
6 Bilimsel çalışmaları (bildiri sunmak, makale yazmak) gerçekleştirmek için gerekli temele sahip olabilmelidir. X
7 Kültür karşılaştırmalı çalışmalar gerçekleştirmek amacıyla en az bir yabancı dile bilimsel yayın yapacak düzeyde hakim olmalıdır. X
8 Bilim dünyasındaki değişimlere uyum sağlayabilmek için mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleyebilmelidir. X
9 Yürüttüğü araştırma ve incelemelerde takım çalışması yapabilmeli ve takım içindeki bilgi akışına gerekli katkıyı sağlayabilmelidir. X
10 İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. X
11 İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 5 70
Ödevler 3 8 24
Sunum 2 3 6
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 2 10 20
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 14 14
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 25 7,04
Dersin AKTS Kredisi 7
Scroll to Top