Seminer(G506)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G506 | Seminer | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Yaman ÖZTEK moztek@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda, öğrenciler seçilmiş bir konu üzerine bir araştırma problemi belirleme ve bilimsel araştırmaların sonuçlarını kullanarak bu konu üzerine eleştirel bir bakış açısı formüle etme yeteneğine sahip olacaklardır |
İçerik |
1. ders : Giriş 2. ders : Araştırmaya giriş 3. ders : Bir araştırma sorusu tanımlama 4. ders : Bir çalışma 5. ders : Tanımlayıcı araştırma ile ilgili kavramlar 6. ders : Anket 7. ders : Gözlem 8. ders : Deneysel araştırma ile ilgili kavramlar 9. ders : Veri analizi ile ilgili kavramlar 10.ders : Analiz 11. ders : Araştırma makaleleri ve tartışmalar 12. ders : Sunum 13. ders : Vize 14. ders : Sunum (Araştırmalar ve Raporlar) |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda, öğrencilerin: 1. bir araştırma sorusu formüle etmek; 2. araştırma sürecinin aşamaları belirlemek; 3. nicel ve nitel yaklaşımların temel özelliklerini bimek; 4. bir araştırma protokolünün güçlü yanlarını ve sınırlarını bilmek; 5. araştırma faaliyetlerinin sonuçlarını bildirmek bilgisine sahip olmaları gerekmektedir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
- Creswell, J.W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2ième éd). Thousand Oaks, CA: Sage. - Gauthier, B. (2003). Recherche sociale: De la problématique à la collecte de données (4ième édition). Ste-Foy: Presses de l'Université du Québec. - Gay, L.R. (1996). Educational research: Competencies for analysis and application (5ième éd.). Upper Saddle River, NJ: Merrill-Prentice Hall. - Goodwin, C.J. (2003). Research in psychology: Methods and design (3ième éd.). Hoboken, NJ: Wiley. - Kazdin, A.E. (2003). Research design in clinical psychology (4ième éd.). Boston, MA: Allyn & Bacon. - Leary, M.R. (2004). Introduction to behavioral research methods (4ième éd.). Boston, MA: Pearson. - Locke, L. F., Silverman, S. J., & Spirduso, W. W. (2004). Reading and understanding research (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | 1. ders : Giriş |
2 | 2. ders : Araştırmaya giriş |
3 | 3. ders : Bir araştırma sorusu tanımlama |
4 | 4. ders : Bir çalışma |
5 | 5. ders : Tanımlayıcı araştırma ile ilgili kavramlar |
6 | 6. ders : Anket |
7 | 7. ders : Gözlem |
8 | 8. ders : Deneysel araştırma ile ilgili kavramlar |
9 | 9. ders : Veri analizi ile ilgili kavramlar |
10 | 10.ders : Analiz |
11 | 11. ders : Araştırma makaleleri ve tartışmalar |
12 | 12. ders : Sunum |
13 | 13. ders : Vize |
14 | 14. ders : Sunum (Araştırmalar ve Raporlar) |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 2 | 0 |
Sunum | 1 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bu programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci, İşletmenin üretim, pazarlama, muhasebe/finansman, yönetim ve örgütsel davranış gibi farklı alanlarına ilişkin kavram ve teorilerine hakim olabilmeli ve bu alanlar arasındaki etkileşimi anlamak için bütüncül bakabilmelidir. | X | ||||
2 | İşletmelerin farklı fonksiyonları (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları, yönetim) açısından işleyişini anlayabilmeli ve bu konularda hipotezler oluşturarak araştırma önerileri geliştirebilmelidir. | X | ||||
3 | İş dünyasındaki değişimleri saptamak, sorunları teşhis etmek ve bunlara çözüm üretebilmek için araştırma ve incelemeler yapabilmelidir. | X | ||||
4 | Kantitatif ve kalitatif araştırma metodolojisine hakim olabilmelidir. | X | ||||
5 | İstatistiksel analizler yaparak sonuçları yorumlayabilmelidir. | X | ||||
6 | Bilimsel çalışmaları (bildiri sunmak, makale yazmak) gerçekleştirmek için gerekli temele sahip olabilmelidir. | X | ||||
7 | Kültür karşılaştırmalı çalışmalar gerçekleştirmek amacıyla en az bir yabancı dile bilimsel yayın yapacak düzeyde hakim olmalıdır. | X | ||||
8 | Bilim dünyasındaki değişimlere uyum sağlayabilmek için mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleyebilmelidir. | X | ||||
9 | Yürüttüğü araştırma ve incelemelerde takım çalışması yapabilmeli ve takım içindeki bilgi akışına gerekli katkıyı sağlayabilmelidir. | X | ||||
10 | İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. | X | ||||
11 | İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 3 | 8 | 24 |
Sunum | 2 | 3 | 6 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 10 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |