Dijital Medya Stratejileri(RPS 597)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPS 597 | Dijital Medya Stratejileri | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Tolga ÇEVİKEL tcevikel@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama stratejilerinde ve planlamalarında kullanabilmelerini sağlamak üzere, onlara güncel dijital medya kuramlarını ve kavramlarını tanıtmayı amaçlamaktır. Bu amaçla ders, özellikle son on yılda ortaya çıkan dijital üretim ve çevrimiçi dağıtım olanaklarını ve gelişen sosyal ağları ve çevrimiçi işbirliği teknolojilerini ele almakta ve bu gelişmelerin farklı medya endüstrilerini, iş modellerini ve halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama sektörlerini nasıl değişime uğrattığını tartışmaktadır. |
İçerik | Bkz. Konu Başlıkları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci, - dijital üretim ve çevrimiçi dağıtımla birlikte ortaya çıkan yeni iş modelleri hakkında bilgi sahibi olur, bunların medya endüstrilerini nasıl değiştirdiğiyle ilgili eleştirel bir kavrayış geliştirir, yeni trendleri anlar, - sosyal ağların ve çevrimiçi işbirliği teknolojilerinin medya sektöründeki etkilerinin yanı sıra daha geniş toplumsal ve ekonomik etkileri ve sonuçlarıyla ilgili literatürdeki tartışmalara vakıf olur, - başarılı ve başarısız örnek olay incelemelerinin de yardımıyla, halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama sektörlerinin kendilerini yeni trendlere uyarlayabilme çabalarıyla ilgili bilgi sahibi olur, fikir geliştirir. |
Öğretim Yöntemleri | Katılımcı konferans |
Kaynaklar |
Kitaplar Chris Anderson (2010). Bedava. İstanbul: Optimist. Chris Anderson (2008). Uzun Kuyruk. İstanbul: Optimist. Yochai Benkler (2012). Penguen ve Leviathan. İstanbul: Optimist. Jeff Howe (2010). Crowdsourcing. İstanbul: Optimist. Jeff Jarvis (2010). Google Olsa Ne Yapardı. İstanbul: Mediacat. Jeremy Rifkin (2015). Nesnelerin İnterneti ve İşbirliği Çağı. İstanbul: Optimist. Clay Shirky (2010). Herkes Örgüt-İnternet Gruplarının Gücü. İstanbul: Optimist. Don Tapscott, Anthony D. Williams (2007). Vikinomi-Kitlesel İşbirliği Herşeyi Değiştiriyor. İstanbul: Mediacat. TED Konferansları (www.ted.com) Chris Anderson: Technology's long tail Yochai Benkler: The new open-source economics Howard Rheingold: The new power of collaboration Barry Schwartz: The paradox of choice Clay Shirky: How social media can make history Clay Shirky: Institutions vs. collaboration Clay Shirky: How cognitive surplus will change the World James Surowiecki: The power and the danger of online crowds Luis von Ahn: Massive-scale online collaboration Jimmy Wales: The birth of Wikipedia |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı. Teknoloji/internet ve toplum ilişkisine genel bir bakış. |
2 | Ağ’ı anlamak: Sosyal ağlar, Metcalfe yasası, katılım mimarisi, küçük dünya kuramı. |
3 | Yeniliklerin yayılması kuramı, ağ etkisi, kritik kitle. |
4 | Dijitalleşme, Moore yasası, dijital “bedava”. |
5 | Üretim araçlarının demokratikleşmesi, amatörün yükselişi, kitlesel amatörleşme. |
6 | Uzun kuyruk kuramı ve süperstar ekonomisi. |
7 | Uzun kuyruk ve yayıncılık, film, müzik endüstrileri. |
8 | Vize sınavı |
9 | Kitlelerin bilgeliği ve kolektif zeka. Örnek olay incelemesi: Yurttaş gazeteciliği. |
10 | Kitle kaynak (crowdsourcing) |
11 | Kitle kaynak (crowdsourcing) |
12 | Açık ve kitlesel çevrimiçi işbirliği |
13 | Örnek olay incelemeleri: Wikipedia ve Özgür/açık kaynak yazılım hareketi ve Linux |
14 | Açık kaynak ekonomisi. Vikinomi’nin temel prensipleri. |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 0 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dijital platformlarda etkili iletişim stratejileri üretmek ve yönetmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2 | Enformasyon toplumu temel dinamiklerine ilişkin kuramsal yaklaşımları bilir ve yorumlar. | X | ||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
4 | İletişim ve Bilgi teknolojileri alanlarındaki gelişmeleri, yenilikleri bilir ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlar, değerlendirir. | X | ||||
5 | Sosyal Bilimlerde araştırma, değerlendirme ve sunum teknikleri bilir ve kullanır. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |