Pazarlama İletişimi Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Medya Eleştirisi(CO-E 511)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
CO-E 511 Medya Eleştirisi 2 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Ceren SÖZERİ cerensozeri@gmail.com (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere iletişim ve medya teorileri konusunda bir altyapı sunmak, medyanın yapısal ve etik sorunlarını tartışmak, pazarlama iletişiminin bir parçası olan yeni iletişim teknolojilerinde içerik üretirken hak temelli bir yaklaşım kazanmalarını sağlamaktır.
İçerik ? Giriş, medya ve iletişim çalışmalarının kısa tarihçesi
? Normatif medya kuramları
? Medya etki teorileri
? Türkiye'de medyanın ekonomi politiği
? Medya etiği
? Siyasal iletişim ve medya
? Ayrımcılığa ilişkin yasal düzenlemeler ve medyada ayrımcılık
? Ara sınav 15 Kasım 2017
? Medya ve Nefret Söylemi
? Spor endüstrisi ve medya
? Reklam endüstrisi ve medya
? Sinema endüstrisi ve medya
? Alternatif Medya ve Türkiye'deki uygulamaları
? Yeni medya ve etik sorunlar
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci

1) Medya ve iletişim teorilerini tanır

2) Medyanın yapısal sorunları hakkında bilgi sahibi olur

3) Medyadaki etik sorunları analiz edebilir

4) Medya seçimi ve içerik üretiminde hak temelli yaklaşımın gerekliliğini kavrar
Öğretim Yöntemleri Katılımcı Konferans
Kaynaklar Süleyman İrvan, "Medya Etiki ve Meşrûluk Sınırları", Birikim, (Sayı : 117 - Ocak 1999) http://www.birikimdergisi.com/birikim-yazi/5328/medya-etiki-ve-mesr%C3%BBluk-sinirlari#.Wd4l4Y-0Ps0

"Journalism a victim of cosy relations between politics and media", Untold Stories: How Corruption and Conflicts of Interest Stalk the Newsroom, EJN, p.63

Sevilay Çelenk, Ayrımcılık ve Medya, http://nefretsoylemi.org/detay.asp?id=2651&bolum=makale

Futbol değil iş: endüstriyel futbol, Ahmet Talimciler, İletişim kuram ve araştırma dergisi, Sayı 26 Kış-Bahar 2008, s.89-114

Reklam Endüstrisinin Topografyası: Türkiye Örneği, Senem Gençtürk Hızal, İletişim: Araştırmalar, 2005

Rekabet Kurumu Sinema Hizmetleri Sektör Raporu 2016, http://www.rekabet.gov.tr/File/?path=ROOT%2F1%2FDocuments%2FG%C3%BCncel%2FSinema+Sekt%C3%B6r+Raporu_06.04.2016.pdf

Alternatif Medyanın Eleştirel Bir Teorisine Doğru, Christian Fuchs, Ayrıntı Dergi, Ağu 14, 2015, http://ayrintidergi.com.tr/alternatif-medyanin-elestirel-bir-teorisine-dogru/
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Giriş, medya ve iletişim çalışmalarının kısa tarihçesi
2 Normatif medya kuramları
3 Medya etki teorileri
4 Türkiye'de medyanın ekonomi politiği
5 Medya etiği
6 Siyasal iletişim ve medya
7 Ayrımcılığa ilişkin yasal düzenlemeler ve medyada ayrımcılık
8 Ara sınav
9 Medya ve Nefret Söylemi
10 Spor endüstrisi ve medya
11 Reklam endüstrisi ve medya
12 Sinema endüstrisi ve medya
13 Alternatif Medya ve Türkiye'deki uygulamaları
14 Yeni medya ve etik sorunlar
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Kurumsal pazarlama stratejileri geliştirirebilir. X
2 Marka yönetim stratejileri üretebilir. X
3 Reklam kampanyalarını eleştirel gözle analiz eder. X
4 Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. X
5 Kurum kimliği ve kurum imajı konularında bilgi sahibi olur ve aralarındaki ilişkiyi kurabilir. X
6 İletişim alanındaki yenilikçi ve yaratıcı gelişmeleri takip eder. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum 1 30 30
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 30 30
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 6,00
Dersin AKTS Kredisi 6
Scroll to Top