Medya Eleştirisi(CO-E 511)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CO-E 511 | Medya Eleştirisi | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ceren SÖZERİ cerensozeri@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere iletişim ve medya teorileri konusunda bir altyapı sunmak, medyanın yapısal ve etik sorunlarını tartışmak, pazarlama iletişiminin bir parçası olan yeni iletişim teknolojilerinde içerik üretirken hak temelli bir yaklaşım kazanmalarını sağlamaktır. |
İçerik |
? Giriş, medya ve iletişim çalışmalarının kısa tarihçesi ? Normatif medya kuramları ? Medya etki teorileri ? Türkiye'de medyanın ekonomi politiği ? Medya etiği ? Siyasal iletişim ve medya ? Ayrımcılığa ilişkin yasal düzenlemeler ve medyada ayrımcılık ? Ara sınav 15 Kasım 2017 ? Medya ve Nefret Söylemi ? Spor endüstrisi ve medya ? Reklam endüstrisi ve medya ? Sinema endüstrisi ve medya ? Alternatif Medya ve Türkiye'deki uygulamaları ? Yeni medya ve etik sorunlar |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci 1) Medya ve iletişim teorilerini tanır 2) Medyanın yapısal sorunları hakkında bilgi sahibi olur 3) Medyadaki etik sorunları analiz edebilir 4) Medya seçimi ve içerik üretiminde hak temelli yaklaşımın gerekliliğini kavrar |
Öğretim Yöntemleri | Katılımcı Konferans |
Kaynaklar |
Süleyman İrvan, "Medya Etiki ve Meşrûluk Sınırları", Birikim, (Sayı : 117 - Ocak 1999) http://www.birikimdergisi.com/birikim-yazi/5328/medya-etiki-ve-mesr%C3%BBluk-sinirlari#.Wd4l4Y-0Ps0 "Journalism a victim of cosy relations between politics and media", Untold Stories: How Corruption and Conflicts of Interest Stalk the Newsroom, EJN, p.63 Sevilay Çelenk, Ayrımcılık ve Medya, http://nefretsoylemi.org/detay.asp?id=2651&bolum=makale Futbol değil iş: endüstriyel futbol, Ahmet Talimciler, İletişim kuram ve araştırma dergisi, Sayı 26 Kış-Bahar 2008, s.89-114 Reklam Endüstrisinin Topografyası: Türkiye Örneği, Senem Gençtürk Hızal, İletişim: Araştırmalar, 2005 Rekabet Kurumu Sinema Hizmetleri Sektör Raporu 2016, http://www.rekabet.gov.tr/File/?path=ROOT%2F1%2FDocuments%2FG%C3%BCncel%2FSinema+Sekt%C3%B6r+Raporu_06.04.2016.pdf Alternatif Medyanın Eleştirel Bir Teorisine Doğru, Christian Fuchs, Ayrıntı Dergi, Ağu 14, 2015, http://ayrintidergi.com.tr/alternatif-medyanin-elestirel-bir-teorisine-dogru/ |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş, medya ve iletişim çalışmalarının kısa tarihçesi |
2 | Normatif medya kuramları |
3 | Medya etki teorileri |
4 | Türkiye'de medyanın ekonomi politiği |
5 | Medya etiği |
6 | Siyasal iletişim ve medya |
7 | Ayrımcılığa ilişkin yasal düzenlemeler ve medyada ayrımcılık |
8 | Ara sınav |
9 | Medya ve Nefret Söylemi |
10 | Spor endüstrisi ve medya |
11 | Reklam endüstrisi ve medya |
12 | Sinema endüstrisi ve medya |
13 | Alternatif Medya ve Türkiye'deki uygulamaları |
14 | Yeni medya ve etik sorunlar |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kurumsal pazarlama stratejileri geliştirirebilir. | X | ||||
2 | Marka yönetim stratejileri üretebilir. | X | ||||
3 | Reklam kampanyalarını eleştirel gözle analiz eder. | X | ||||
4 | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Kurum kimliği ve kurum imajı konularında bilgi sahibi olur ve aralarındaki ilişkiyi kurabilir. | X | ||||
6 | İletişim alanındaki yenilikçi ve yaratıcı gelişmeleri takip eder. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum | 1 | 30 | 30 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |