Stratejik İletişim Yönetimi Yüksek Lisans Programı

Halkla İlişkiler ve Medya İlişkileri(SİY 612)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
SİY 612 Halkla İlişkiler ve Medya İlişkileri 2 2 0 0 2 5
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Banu BASKAN KARSAK bkarsak@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere halkla ilişkiler faaliyetlerinin yürütülmesi sürecinde gereksinim duyacakları yazarlık bilgisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Halkla ilişkiler yazarlığının önemi ve amaçları, halkla ilişkilerde kullanılan yazılı ve görsel materyaller, medya ilişkileri, kurumsal yayınlar ve kurumsal web siteleri bu ders kapsamında ele alınacak konulardır.
İçerik 1.Hafta: Kavramsal çerçeve.
2.Hafta: Haber yazma teknikleri.
3.Hafta: Basın bültenleri.
4.Hafta: Basın makaleleri, mektup, röportaj.
5.Hafta: Kurumsal yayınlar: broşür, dergi, gazete, kitapçık vb…
6.Hafta: Davetiye, el ilanları.
7.Hafta: Ara Sınav.
8.Hafta: Kurumsal Tanıtım Yazarlığı.
9.Hafta: Web yazarlığı.
10.Hafta: Görsel işitsel basına yönelik duyurular.
11.Hafta: Uygulamalar.
12.Hafta: Uygulamalar.
13.Hafta: Uygulamalar.
14.Hafta: Uygulamalar.
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci;
- Basın bülteni yazma, basın dosyası hazırlama konusunda bilgi sahibi olur.
- Medya ile doğru ilişkiler kurabilmeyi öğrenir.
- Yazılı halkla ilişkiler araçlarını tanır ve hazırlayabilecek donanıma sahip olur.
- Kurumsal web sitesi içeriği oluşturma becerisine sahip olur.
Öğretim Yöntemleri Kuramsal ve pratik bilginin yanında öğrenci sunumları
Kaynaklar Atilla GİRGİN, Haber Yazmak, Der yayınları, İstanbul,2002.

Ayla OKAY ve Aydemir OKAY, Halkla İlişkiler ve Medya, MediaCat Kitapları, İstanbul, 2002.

Ece ÇÖKLÜ, Halkla İlişkilerde Medya Yönetimi, Set-Systems, 2004.

Dennis WILCOX, Public Relations Writing and Media Techniques, Addison Wesley Publishing Company; 3 Sub edition, 1996.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 0 0
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 0 0
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 İletişim sorunlarına yönelik çözümler için gerekli stratejik düşünme ve analiz yetisine sahip olur.
2 Stratejik iletişim alanında özgün projeler tasarlar, uygular ve yönetir.
3 Yeni iletişim teknolojileri, kriz ve risk iletişimi yönetimi, ikna, kültürlerarası iletişimin etkinliği vb. konularda bilgi sahibi olur.
4 Profesyonel etik ilkeleri uygular ve teşvik eder.
5 Kültür, iletişim ve kuruluşların değişimi arasındaki ilintileri farkeder.
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top