Metodoloji II(LFR122)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR122 | Metodoloji II | 8 | 2 | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Engin BEZCİ enginbezci@hotmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yazılı ve sözlü fransızca anlatım gücünün kazandırılması |
İçerik | Edebiyat, sanat, kültür, uygarlıklar, ekonomi, magazin vb. konular üzerine metinler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Anlama ; kendi anlatımıyla söyleme ; yorumlama ; bilgiyi kullanma ; düşünce oluşturma ; metin kurma. |
Öğretim Yöntemleri | Güncel konular üzerinde sözlü ve yazılı anlatım çalışmaları ; Fransa’da çıkan gazete ve dergilerin ve internetin materyel olarak kullanılması |
Kaynaklar | Le Monde ; Figaro ; Le Point ; Le Nouvel Observateur ; Les Collections de l’Histoire; L’Express ; GEO; Le Petit Robert ; Büyük Fransızca Türkçe Sözlük |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | « Université du XXIe siècle »[« 21. Yüzyılda Üniversite »] |
2 | « François Ier et Soliman à Écouen » « Aimée Roxelane »[« I. François ve Süleyman Écouen’da » « Aimée Roxelane » (Hürrem) ] |
3 | « WikiLeaks, imprécateur »[« WikiLeaks lâneti »] |
4 | « Les Belges au bord du divorce. La séparation serait une menace pour l’Europe»[« Belçika ayrışmanın eşiğinde. Bu ayrılık Avrupa için bir tehdit oluşturabilir. »] |
5 | « Malgré la crise, les éditeurs se lancent »[« Krize rağmen yayıncılar atakta »] |
6 | « Henri Matisse. L’Ouverture de l’espace picturale 1930-1940 »[« Henri Matisse. Resmin mekânsal açılımı »] |
7 | Ara Sınav « La littérature est née en Occitanie »[« Edebiyat Occitan’da doğdu »] |
8 | « Après le règne du nucléaire, place à la cohabitation énérgétique »[ « Nükleer enerji, egemenliğini « enerjiler birlikteliği »’ne bırakıyor »] |
9 | « De Gaulle, intime. Un homme libre »[«Tüm mahremiyetiyle De Gaulle. Bir özgür adam »] |
10 | « Alimentation, la vague nature »[« Beslenmede doğal ürünler dalgası »] |
11 | « Des Espagnols très en vogue »[« İspanyol sanatçılar revaçta »] |
12 | « Les Etats-Unis traduisent encore trop peu de livres »[« Amerika’da hala çok az yabancı eser çevriliyor »] |
13 | « Tendance. Bonne nouvelle! Les entreprises recommencent à embaucher des jeunes diplômés. »[« İş hayatında trend. Şirketler artık yeni mezunları işe alıyor »] |
14 | « Le Burn-Out Maternel »[« Analık görevinin dayanılmaz hale geldiği nokta »] |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 0 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 20 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 50 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | |||||
3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | |||||
4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | |||||
5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | X | ||||
7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | |||||
8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | |||||
9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | |||||
10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 3 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 5 | 0 |
Toplam İş Yükü | 42 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 1,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |