Karşılaştırmalı Dilbilim ve Uygulamalı Yabancı Diller Bölümü

İleri İspanyolca II(LFR312)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
LFR312 İleri İspanyolca II 6 6 0 0 6 8
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Nazlı KARAMEHMET nkaramehmet@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilerin ileri seviyede ispanyol diline ve gramerine hakim olması
İçerik Bütün zamanların düzenli ve düzensiz fiillerle kullanımı, detaylı gramer ve sözcük bilgisi, okuma ve anlama dersleri
Dersin Öğrenme Çıktıları Bütün zamanlarda ve farklı konularda öğrencinin kendini ileri seviyede akıcı olarak ifade edebilmesi ve ileri seviyede metin okuyup anlayabilmesi
Öğretim Yöntemleri Egzersizler, tartışmalar, ev ödevleri ve sınıf içi alıştırmalarla öğrencinin derse sıkılmadan ve aktif olarak katılımını sağlamak
Kaynaklar Nuevo Ven 2,Espanol Lengua Extranjera, Edelsa, Madrid, 2003
Espanol 2000, Nivel Medio y Avanzado, Ed. Coloquio, Garcia Fernandez, Sanches Lobato1989, Madrid,
Aprende 3, SGEL, Francisco castro Viudez, Madrid, 2004
Gramatica Basica de Espanol, Difusion, Alonso Raya, Castaneda Castro, Martinez Gila, Miquel Lopez, Ortega Olivares, Ruiz Campillo, Barcelona, 2005
Nuevas Narraciones Espanolas, Nivel Elemental, SGEL, Madrid, 2006
Uso Avanzado de la Gramatica Espanola, Edelsa, Francisca Castro, 1997
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Geçen dönemde görülen fiil çekimleri ve gramer kurallarının genel tekrarı
2 Sadece üçüncü sahıs kullanılan fiil ve formlar
3 İlgileme (sıfat) cümleleri, Fiziksel betimleme
4 Dilek kipinde’Di’li geçmiş ‘ zaman (preterito perfecto de subjuntivo)
5 ‘Qué/Cuál’ arasındaki farklar, Condicional compuesto
6 Dilek kipinde Miş’li geçmiş zaman (preterito imperfecto de subjuntivo)
7 Dilek Kipinde Miş’li geçmiş ve Koşullu Önerme zamanı, kültürler arası farklılık ve göç sorunu (Pretérito imperfecto y condicional compuesto)
8 Por/ Para kullanımları araındakı farklar, si no/ sino arasındai farklar, ispanyolca da önekler ve kökenleri, turizm konusu
9 Edatlar ve ilgeçler. Şehirde yaşam, art ıve eksileri
10 Vize sinavı
11 Şart cümleleri ve farklı kullanımları, ispanyol eğitim sistemi
12 Sebep, sonuç, koşul ve hıpotez cümleleri
13 Volverse/Quedarse/Ponerse + sıfat kullanımları arasındaki farklar, dönem konularına genel bakış
14 Final sınavı
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Okuma Dinleme Konuşma
2 Okuma Dinleme Konuşma
3 Okuma Dinleme Konuşma
4 Okuma Dinleme Konuşma
5 Okuma Dinleme Konuşma
6 Okuma Dinleme Konuşma
7 Okuma Dinleme Konuşma
8 Okuma Dinleme Konuşma
9 Okuma Dinleme Konuşma
10 Ara sınav
11 Okuma Dinleme Konuşma
12 Okuma Dinleme Konuşma
13 Okuma Dinleme Konuşma
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 14 10
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 5
Toplam 15 15
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 14 5
Sunum 1 5
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 30
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 16 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak
2 Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak
3 Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak.
4 Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek.
5 Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma.
6 Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek.
7 Fransız Edebiyatını öğretebilmek
8 Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek.
9 Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek.
10 İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top