Uluslararası İktisat(RI208)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RI208 | Uluslararası İktisat | 4 | 3 | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Emin ARDA mehmarda@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uluslararası ticaret ve uluslararası parasal ilişkileri açıklayan temel teorilerin kavranmasını sağlamak ve güncel ekonomik sorunların anlaşılmasına ışık tutmak. |
İçerik | Uluslararası Ticaret Teorileri, Ticaret Politikaları ,Ticaret ve Ödemeler Dengesi, Yatırımlar Sermaye hareketleri. Ödemeler Dengesi ve parasal mekanizma, Döviz kuru Teorileri ve Uluslararası Para Sistemi |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğrenciler bu dersin sonunda, Uluslararası ticaretin nedenlerini açıklayan teorileri kavrayabilir, Ödemeler Bilançosu işlemlerinin kayıt esaslarını anlayabilir, uluslararası bilançoları karşılaştırabilir ve yorum yapabilir, Açık-ekonomi makroiktisadı çerçevesinde uluslararası ekonominin sorunlarının ortaya çıkış nedenlerini ve sonuçlarını kavrayabilir, Bu sorunların temelindeki zayıfllıkların teorik baglantılarını kurabilir, Uluslararası para sisteminin sorunlarını kavrayabilir ve tartışabilir. |
Öğretim Yöntemleri | Teorik |
Kaynaklar | Ders dokumanı ve makale listesi |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş: Dünya Ekonomisinin Genel Görünümü . |
2 | Ülkeler Neden Ticaret Yaparlar: Mukayeseli Üstünlükler- Ricardo Modeli |
3 | Ölçek ekonomileri ve Ticaret |
4 | Aksak Piyasalar ve Ticaret |
5 | Uluslarararası Ticarette Denge |
6 | Faktör Donanım Teorisi: Hecksher-Ohlin-Samuelson Model |
7 | Tarifeler ve Uluslarası Ticaret Teorisi: Ticarette Kısıtlamalar, Korumacı Politikalar |
8 | Çok Uluslu Şirketler ve Yeni Coğrafi İktisat |
9 | Ödemeler Dengesi ve Parasal Mekanizma |
10 | Açık Ekonomilerde Ulusal Bütce ve Ödemeler Dengesi |
11 | Döviz Kurları ve Uluslararası Parasal Denge |
12 | Uluslararası Sermaye Hareketleri |
13 | Uluslararası Faktörler Hareketleri |
14 | Uluslararası İşgücü Göçü ve Kalkınma Sorunları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 0 |
Sunum | 10 | 5 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 6 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 10 | 5 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 22 | 16 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | |||||
3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | X | ||||
4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | |||||
5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | |||||
6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | |||||
7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | |||||
8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | |||||
9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | X | ||||
10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Sunum | 10 | 2 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |