Strateji, Firma ve Piyasalar(ECON454)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON454 | Strateji, Firma ve Piyasalar | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Bilge ÖZTÜRK GÖKTUNA goktunabilge@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, mikroekonomi ve oyun teorisi yardımıyla piyasa yapılarının ve sanayi performansının analizini amaçlar. |
İçerik | Bu derste yenilik, araştırma ve geliştirme ve patent sisteminin etkileri gibi teknoloji başlığı altında konuları inceleyerek başlar. Ders enformasyonun önemi ve çeşitli pazarlama ve fiyatlama yöntemleri modelleri ile devam eder. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Piyasalara stratejik yaklaşım 2. Bireylerin davranışının analizi 3. Piyasa yapılarının teknik formülasyonu |
Öğretim Yöntemleri | Dersin başında temel modeller açıklanır ve sonrasında öğrencilerin sunumlarıyla tartışarak öğrenmeleri yöntemi kullanılır. |
Kaynaklar |
Shy, Oz. Industrial Organization: Theory and Applications, The MIT Press, 1996 Lipczynski J., Wilson J., Goddard J., Industrial organization: competition, strategy, policy, Prentice Hall/Financial Times, 2005. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | 1. Hafta Araştırma ve geliştirme: yenilik sınıflandırması, yenilik ve patent yarışları |
2 | 2. Hafta Araştırma ve geliştirme: araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde kooperasyon |
3 | 3. Hafta Patent hukuku, teknik standartlar ve uyum |
4 | 4. Hafta Araştırma ve geliştirme için sübvansiyon, uluslararası rekabet |
5 | 5. Hafta Bilginin önemi: principal-agent modeli |
6 | 6. Hafta Bilginin önemi: ücretin belirlenmesi |
7 | 7. Hafta Bilginin önemi: terfi, yöneticilerin motivasyonu ve vergilendirme |
8 | 8. Hafta Search teorisi |
9 | 9. Hafta Fiyatlandırma politikası |
10 | 10. Hafta Dayanıklılık |
11 | 11. Hafta Fiyatlandırma politikaları üzerine sunum |
12 | 12. Hafta Asimetrik bilgi üzerine sunum |
13 | 13. Hafta Kalite ve dayanıklılık üzerine sunum |
14 | 14. Hafta Pazarlama teknikleri |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 50 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 50 | 0 |
Toplam | 100 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 25 | 0 |
Sunum | 25 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 50 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | |||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | |||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | |||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | |||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Sunum | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |