İletişim Lisans Programı

Dijital Reklam Prodüksiyonu(CTV406)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
CTV406 Dijital Reklam Prodüksiyonu 8 3 0 0 3 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Grup Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Nesrin TAN AKBULUT nakbulut@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı reklam prodüksiyonunu tüm yönleriyle öğretmektir.
Etkili reklam üretiminin koşulları, reklam metni yazımı, senaryo
aşaması ve yapımın gerçekleştirilmesine ilişkin verilen temel bilgiler
doğrultusunda reklam prodüksiyonu gerçekleştirebilecek donanımlı
bireyler yetiştirilmesi amaçlanır.
İçerik 1.Hafta: Derse giriş, dersin amacının ve ders planının anonsu,
izlenilecek yöntem ve kaynakçalarla ilgili bilgilerin verilmesi
2.Hafta: Reklam nedir? Reklamın işlevi ve türlerinin anlatımı
3.Hafta: Reklamcılık sektöründe meslek örgütleri, Reklam yapım
yaklaşımları, Reklam anlatım biçimleri, Türlerden örnekler,
Reklam Ajansı Organizasyonu ve Yönetimi – Ajans içinde yer alan
bölümler ve sorumlulukları
4.Hafta: Reklam üretiminin gerçekleşme aşamaları medya
planlama, Reklam stratejisinin geliştirilmesi ve reklam bütçesinin
belirlenmesi- medya kararları - reklam ortamları
5.Hafta: Reklamda ölçümleme, Yapım aşamasında müşteri-ajansyapım
şirketi üçgeni, Reklam bilgilendirme metninin (brief)
yolculuğu
6.Hafta: Sosyal reklam kavramı ve sosyal reklam kampanyaları
analizi - sosyal reklam öneri talebi
7.Hafta: Önerilerin değerlendirilmesi, Görsel–İşitsel Reklamda
Jingle Ve Seslendirmenin Önemi
8.Hafta: Ara Sınav
9.Hafta: Reklamlarda senaryo ve storyboard’un önemi, Müşteri
için reklam sunum dosyasının hazırlanması - Çekim öncesi ve
sonrası hazırlıklar, Metin ve storyboard çalışmalarının talebi
10.Hafta: Metinlerin ve storyboardların sunuşu, Eleştiriler
bağlamında müşteri sunum dosyası olarak revize edilme talebi,
Reklam çekim ekibi ve görev tanımları
11.Hafta: Proje çekim hazırlıklarının değerlendirilmesi ve
başlatılması
12.Hafta: Proje çekim aşaması
13.Hafta: Proje kurgu aşaması
14.Hafta: Proje değerlendirme
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci;
- Tv reklamcılığına ilişkin bilgilerle donanır, günümüz reklam
dünyasında yaşanan değişim ve dönüşümleri sorgular.
- Etkili reklam filmi üretiminin koşulları, reklam metni yazımı,
senaryo aşaması ve yapımın gerçekleştirilmesine ilişkin temel
bilgiler doğrultusunda yapım aşamalarında yaşanan sorunları
uygulama içersinde öğrenir, meslek olarak reklam dünyasını
tanır, bu alanda uygulama ve gelişmeleri öğrenmiş olur.
- Ayrıca ders kapsamında verilecek kuramsal çerceve ile
reklamlara yönelik olarak görsel-okuryazarlık kazanmış olur.
Öğretim Yöntemleri Anlatı eleştiri analiz uygulama
Kaynaklar Nesrin Tan Akbulut, Elif Eda Balkaş, Televizyon Reklam Filmi
Yapımı, Beta Yayınları, 2007
Nesrin Tan Akbulut, Elif Eda Balkaş, Adım Adım Reklam Üretimi,
Beta Yayınları, 2006
Haluk Gürgen, Eli Acıman, Faruk Atasoy, Nükhet Vardar,
Reklamcılık ve Satış Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1990
Müge Elden v.d., Şimdi Reklamlar, İletişim Yay., 2005
Book C, Albert-Schick, v.d., Reklamcılıkta Etiğin ve Taslağın
İlkeleri, Çev. Dilek Şendil,Yayınevi Yay,1998
Avery Jim, Advertising Campain Planning, Chicago,2000
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 1.Hafta: Derse giriş, dersin amacının ve ders planının anonsu, izlenilecek yöntem ve kaynakçalarla ilgili bilgilerin verilmesi
2 2.Hafta: Reklam nedir? Reklamın işlevi ve türlerinin anlatımı
3 3.Hafta: Reklamcılık sektöründe meslek örgütleri, Reklam yapım yaklaşımları, Reklam anlatım biçimleri, Türlerden örnekler, Reklam Ajansı Organizasyonu ve Yönetimi – Ajans içinde yer alan bölümler ve sorumlulukları
4 4.Hafta: Reklam üretiminin gerçekleşme aşamaları medya planlama, Reklam stratejisinin geliştirilmesi ve reklam bütçesinin belirlenmesi- medya kararları - reklam ortamları
5 5.Hafta: Reklamda ölçümleme, Yapım aşamasında müşteri-ajansyapım şirketi üçgeni, Reklam bilgilendirme metninin (brief) yolculuğu
6 6.Hafta: Sosyal reklam kavramı ve sosyal reklam kampanyaları analizi - sosyal reklam öneri talebi
7 7.Hafta: Önerilerin değerlendirilmesi, Görsel–İşitsel Reklamda Jingle Ve Seslendirmenin Önemi
8 8.Hafta: Ara Sınav
9 9.Hafta: Reklamlarda senaryo ve storyboard’un önemi, Müşteri için reklam sunum dosyasının hazırlanması - Çekim öncesi ve sonrası hazırlıklar, Metin ve storyboard çalışmalarının talebi
10 10.Hafta: Metinlerin ve storyboardların sunuşu, Eleştiriler bağlamında müşteri sunum dosyası olarak revize edilme talebi, Reklam çekim ekibi ve görev tanımları
11 11.Hafta: Proje çekim hazırlıklarının değerlendirilmesi ve başlatılması
12 12.Hafta: Proje çekim aşaması
13 13.Hafta: Proje kurgu aşaması
14 14.Hafta: Proje değerlendirme
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 50
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 1 50
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 2 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar X
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar X
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine X
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine X
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler X
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar X
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Ödevler 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 15 15
Diğer 1 3 3
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 3,00
Dersin AKTS Kredisi 3
Scroll to Top