Reklam Yazarlığı(COM410)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM410 | Reklam Yazarlığı | 8 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Barış KARA bkaragsu@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Derste yaratıcı düşüncenin geliştirilmesi, reklam metni yazımında kullanılan tekniklerin teorik altyapısının oluşturulması ve uygulamalı çalışmalarla pekiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik | Reklam ajansının yapısı ve bu yapıda reklam yazarının rolü, yaratıcı süreç, fikir bulma ve reklam metni yazma, reklamda kullanılan mecraların özelliklerini ve olanaklarını kavrayarak mecraya uygun reklam metinleri yazma, görsel, tasarım ve metnin bütünlüğünü oluşturma gibi konular ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Ders sonunda öğrencilerin yaratıcı süreç konusunda bilgi sahibi olmaları, reklam metni yazmak konusunda yetkinlik kazanmaları beklenmektedir. |
Öğretim Yöntemleri | Sunum, uygulama çalışmaları |
Kaynaklar |
Bowdery, Rob. (2008). Copywriting. Bloomsbury Publishing. Lausanne Elden, Müge. (2009). Reklam Yazarlığı. İletişim. İstanbul. Jones, John Philip (ed). (1999). The advertising business: operations, creativity, media planning, integrated communications. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications. Klebba, Joanne M. Pamela Tierney. (1995). "Advertising Creativity". Journal of Current Issues and Research in Advertising. 17(2), 3352 Sugarman, Joseph. (2016). Reklam Yazarının Elkitabı. Mediacat. İstanbul. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Reklam ajansında yaratıcı süreç, yaratıcı strateji ve brief |
2 | Reklamda yaratıcılık ve yaratıcılık teorileri - I |
3 | Reklamda yaratıcılık ve yaratıcılık teorileri – II |
4 | Yaratıcı fikir bulma teknikleri - I |
5 | Yaratıcı fikir bulma teknikleri - II |
6 | Geleneksel mecralarda reklam yazarlığı – I |
7 | Geleneksel mecralarda reklam yazarlığı – II |
8 | Vize |
9 | Vaka incelemeleri |
10 | Dijital reklam yazarlığı – I |
11 | Dijital reklam yazarlığı – II |
12 | Vaka incelemeleri |
13 | Proje sunumları |
14 | Proje sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 60 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |