İletişim Lisans Programı

Medya ve Çocuk Hakları(COM404)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
COM404 Medya ve Çocuk Hakları 8 2 0 0 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Nilgün TUTAL ntutal@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenci; çocuk haklarına ilişkin temel bilgileri
kazanacak, medyada çocuğa ilişkin yayınları eleştirel bir bakış
açısıyla analiz etme yetisine sahip olacaktır.
İçerik
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi alan öğrenci;
- Çocuk hakları ile ilgili evrensel belgeleri ve kurumları
öğrenir.
- Çocuk hakları ile ilgili geniş bir bilgi edinir.
- Medyada çocuğa ilişkin haber ve yayınları eleştirel bakış
açısıyla analiz eder.
- Çocuk yayıncılığının tarihsel gelişimini, konuya ilişkin temel
paradigmaları ve bunların yanısıması olan deneyimleri
öğrenir.
- Çocuğa ilişkin haber ve yayının nasıl yapılması gerektiğini
öğrenir.
Öğretim Yöntemleri Anlatım yöntemi
Kaynaklar S. Alankuş (haz), Çocuk Odaklı Habercilik, IPS İletişim Vakfı
Yayınları, İstanbul, 2007.
B. Franklin (ed.), New Handbook of Children’s Rights; Comparative
Policy and Practice, Routledge, London, 2002.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Sosyal, psikolojik, kültürel ve hukuksal olarak çocuk ve çocuk hakları kavramları ve bu kavramlara tarihsel süreç içinde yaklaşımlar
2 Dünyada çocuk haklarını düzenleyen evrensel belgeler - 1
3 Dünyada çocuk haklarını düzenleyen evrensel belgeler - 2
4 UNICEF ve çocuk hakları konusunda yapılançalışmalar
5 Medyada çocuklarla ilgili haberlerde yanlış kullanılan hukuki kavramlar ve bunları önlemeye yönelik öneriler
6 Türkiye’nin hukuk sisteminde çocuk hakları – 1(Kamu hukukunda çocuk hakları)
7 Türkiye’nin hukuk sisteminde çocuk hakları – 1(Özel hukuk alanında çocuk hakları)
8 Özdel koruma tedbirine gereksinimi olan çocuklar ve bunlarla ilgili kurumlar
9 Çocuk mahkemeleri, çocukların yargılanması ve çocuk hakları
10 Çocuklarla ilgili cezaların uygulanması ile ilgili kurumlar ve medya
11 Medyada çocuklarla ilgili yayınlara eleştirel bakış ve katılımcı yaklaşım
12 Çocuk yayıncılığının tarihsel gelişimi
13 Medyada çocuğa ayrılan yayınlar (radyo ve televizyonlarda çocuk programları, gazete ve dergilerde çocuk sayfaları ve çocuk hakları)
14 Türk sinemasında çocuk ve çocuk hakları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 100
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar X
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar X
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine X
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine X
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler X
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar X
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 0 15 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 20 20
Toplam İş Yükü 63
Toplam İş Yükü / 25 2,52
Dersin AKTS Kredisi 3
Scroll to Top