Medya ve Çocuk Hakları(COM404)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM404 | Medya ve Çocuk Hakları | 8 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nilgün TUTAL ntutal@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenci; çocuk haklarına ilişkin temel bilgileri kazanacak, medyada çocuğa ilişkin yayınları eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme yetisine sahip olacaktır. |
İçerik | |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi alan öğrenci; - Çocuk hakları ile ilgili evrensel belgeleri ve kurumları öğrenir. - Çocuk hakları ile ilgili geniş bir bilgi edinir. - Medyada çocuğa ilişkin haber ve yayınları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. - Çocuk yayıncılığının tarihsel gelişimini, konuya ilişkin temel paradigmaları ve bunların yanısıması olan deneyimleri öğrenir. - Çocuğa ilişkin haber ve yayının nasıl yapılması gerektiğini öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri | Anlatım yöntemi |
Kaynaklar |
S. Alankuş (haz), Çocuk Odaklı Habercilik, IPS İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul, 2007. B. Franklin (ed.), New Handbook of Children’s Rights; Comparative Policy and Practice, Routledge, London, 2002. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Sosyal, psikolojik, kültürel ve hukuksal olarak çocuk ve çocuk hakları kavramları ve bu kavramlara tarihsel süreç içinde yaklaşımlar |
2 | Dünyada çocuk haklarını düzenleyen evrensel belgeler - 1 |
3 | Dünyada çocuk haklarını düzenleyen evrensel belgeler - 2 |
4 | UNICEF ve çocuk hakları konusunda yapılançalışmalar |
5 | Medyada çocuklarla ilgili haberlerde yanlış kullanılan hukuki kavramlar ve bunları önlemeye yönelik öneriler |
6 | Türkiye’nin hukuk sisteminde çocuk hakları – 1(Kamu hukukunda çocuk hakları) |
7 | Türkiye’nin hukuk sisteminde çocuk hakları – 1(Özel hukuk alanında çocuk hakları) |
8 | Özdel koruma tedbirine gereksinimi olan çocuklar ve bunlarla ilgili kurumlar |
9 | Çocuk mahkemeleri, çocukların yargılanması ve çocuk hakları |
10 | Çocuklarla ilgili cezaların uygulanması ile ilgili kurumlar ve medya |
11 | Medyada çocuklarla ilgili yayınlara eleştirel bakış ve katılımcı yaklaşım |
12 | Çocuk yayıncılığının tarihsel gelişimi |
13 | Medyada çocuğa ayrılan yayınlar (radyo ve televizyonlarda çocuk programları, gazete ve dergilerde çocuk sayfaları ve çocuk hakları) |
14 | Türk sinemasında çocuk ve çocuk hakları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 100 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 0 | 15 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |