Reklam Kampanyaları Tasarımı(RPP482)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPP482 | Reklam Kampanyaları Tasarımı | 8 | 4 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Barış KARA bkaragsu@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin daha önce edindikleri bilgileri uygulamaya koyarak bir reklam kampanyası hazırlamalarıdır. |
İçerik | Reklam kampanyasının evreleri, brief yazma ve debrief, tüketici araştırmaları, strateji geliştirme ve uygulama, yaratıcı strateji geliştirme ve yaratıcı çalışma. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Bu derste öğrenciler bireysel reklam kampanyaları hazırlayarak uygulama konusundaki zorlukları ve incelikleri kavrayacaklardır. Reklam sektöründe bir kampanya hazırlamamın tüm aşamalarını uygulamalı bir şekilde öğrenecektir. |
Öğretim Yöntemleri |
anlatım tartışma öğrencilerin sunumu |
Kaynaklar |
Avery, Jim&Yount, Debbie. (2015). Advertising Campaign Planning: Developing an Advertising-Based Marketing Plan. Melvin & Leigh, Publishers; 5th edition Kocabaş, Füsun. & Elden, Müge. (1997). Reklam ve Yaratıcı Strateji, İstanbul, Yayınevi yayıncılık. Kumar, V., R. Rajkumar and W. Reinartz. 2006. Knowing what to sell, when, and to whom. Harvard Business Review (March): 131-137. Meyer, C. and A. Schwager. 2007. Understanding customer experience. Harvard Business Review (February): 116-126. Reinartz, W. and P. Saffert. 2013. Creativity in advertising: When it works and when it doesn't. Harvard Business Review (June): 106-112. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Reklam kampanyasının evreleri |
2 | Kampanya konuların belirlenmesi – Brief |
3 | Debrief hazırlama |
4 | Tüketici araştırması – 1 |
5 | Tüketici araştırması – 2 |
6 | Stratejik Planlama – 1 |
7 | Vize |
8 | Stratejik Planlama – 2 |
9 | Yaratıcı sürecin evreleri |
10 | Yaratıcı stratejilerin belirlenmesi |
11 | Yaratıcı çalışma |
12 | Kampanya sunumları |
13 | Kampanya sunumları |
14 | Kampanya sunumları |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 100 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |