Dijital Reklamcılık(COM310)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM310 | Dijital Reklamcılık | 6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Barış KARA bkaragsu@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Derste kapsamında dijital dünyada reklam üretiminin gerçekleştiği alanlar ele alınacaktır. Değişen tüketici davranışları ile dikkate alınması gereken iletişim stratejileri üzerinde durulacaktır. Ders süresince güncel örneklerin analizi yapılırken aynı zamanda dijital reklam üretimine dair uygulamalar yapılacaktır. Bütünlüklü bir dijital kampanya stratejisi oluşturma, bu strateji doğrultusunda üretim yapabilme becerisi kazandırılacaktır. |
İçerik | Derste sosyal medya, internet temelli dijital pazarlama ve reklamcılık konusunda kuramsal bir çerçeve anlatılacaktır. Kuramsal çerçeve uygulama çalışmaları ile desteklenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Ders sonunda öğrencilerin dijital pazarlama ve reklamcılık hakkında bilgi sahibi olmaları, dijital kampanya hazırlamak konusunda yetkinlik kazanmaları beklenmektedir. |
Öğretim Yöntemleri | Teorik bilgilerin aktarılması ve uygulama projesi hazırlanması |
Kaynaklar |
Chaffey, Dave (2009) Internet marketing: strategy, implementation and practice. 4th ed. Harlow: Financial Times Prentice Hall. Cova, B., Kozinets, R. and Shankar, A. (eds) (2007) Consumer tribes. Oxford: Butterworth-Heinemann. Cross, R. G. and Dixit, A. (2005) ‘Customer-centric pricing: The surprising secret for profitability’, Business Horizons, 48(6), pp. 483–491 Kaplan, A. M. (2012) ‘If you love something, let it go mobile: Mobile marketing and mobile social media 4x4’, Business Horizons, 55(2), pp. 129–139. Kaplan, A. M. and Haenlein, M. (2010) ‘Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media’, Business Horizons, 53(1), pp. 59–68. Strauss, Judy and Frost, Raymond (2012) E-marketing. 6th ed. Boston, [Mass.]: Pearson. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dijital dünya genel çerçeve |
2 | Dijital reklam çeşitleri ve stratejileri |
3 | Dijital içerik üretimi |
4 | Uygulama: markalı içerik üretimi |
5 | Dijital dünyada tüketici ve kullanıcı güdümlü içerik – UGC – |
6 | Uygulama: tüketiciyi dahil etme |
7 | Vize |
8 | Sosyal medya - I |
9 | Sosyal medya - II |
10 | Sosyal medya - III |
11 | Uygulama |
12 | Mobil reklam ve pazarlama |
13 | Uygulama |
14 | Reklam oyunları / advergame |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |