Türk Dış Politikası(JOU408)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
JOU408 | Türk Dış Politikası | 8 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Sezai Enis TULÇA etulca@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Türk Dış Politikasını, Atatürk devri, İkinci Dünya Savaşı süreci, Demokrat Parti dönemi, 1960 sonrasında Kıbrıs ve Ege uyuşmazlığı gibi önemli dış sorunları ön plana alarak Cumhuriyet dönemi başından inceleyip, 1999 sonrası AB üyeliği aday adaylığı süreci ile günümüzdeki Dış siyasetimiz incelenecektir. |
İçerik | Konu Başlıklarında |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Yarıyıl sonunda öğrencilerin Türk Dış politikasının uygulamaları ve Cumhuriyet dönemindeki önemli sorunlarını inceleyip temel bilgi sahibi olduktan sonra günümüz Dış politikasının tartışılması. |
Öğretim Yöntemleri | Yüz yüze ders, sunum ve tartışma |
Kaynaklar |
Türk Dış Politikasının Analizi- Faruk Sönmezoğlu-Der Yayınları Olaylarla Türk Dış Politikası- Mehmet Gönlübol- Siyaset Kitabevi Silahsız Savaş- Onur Öymen- Remzi Kitabevi Türk Dış politikası- Baskın Oran- İletişim Yayınları Kısa Türkiye Tarihi- Sina Akşin- T.İş Bankası Yayınları 20.yüzyıl Siyasi Tarihi- Fahir Armaoğlu- Alkim Kitabevi Yalnızlıktan Saygınlığa Demokrat Parti Dış Politikası M.K.Öke-E.Mütercimler- Remzi Kitabevis |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Osmanlı Devleti'nin son dönemleri - Sevres ve Lozan antlaşmaları |
2 | Atatütk dönemi Dış Siyaseti; SSCB, Yunanistan ve İran'la ilişkiler, Balkan ve Sadabat paktları |
3 | II.Dünya Savaşı sürecinde Türk Dış Siyaseti ve savaş sonunda Türkiye'nin Batı İttifakında yer alması |
4 | Demokrat Parti Dönemi Türk Dış Siyaseti |
5 | 1959'dan günümüze Türkiye-AB ilişkileri |
6 | Ege ve Doğu Akdeniz deniz yetki alanları sorunları |
7 | Kıbrıs sorunu ve günümüzdeki çözüm arayışları |
8 | Vize: 11 Nisan 2014 |
9 | 1990 sonrası Türkiye'nin Balkan Politikaları |
10 | Günümüze doğru Türk Dış Siyaseti |
11 | Sunum ve tartışma |
12 | Sunum ve tartışma |
13 | Sunum ve tartışma |
14 | Sunum ve tartışma |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Lozan antlaşması |
2 | Musul Sorunu ve Milletler Cemiyeti |
3 | Hatay'ın yurda katılması |
4 | Montreux Boğazlar sözleşmesi |
5 | I. ve II. Balkan Paktları |
6 | Ege sorunu |
7 | Kıbrıs sorunu |
8 | Doğu Akdeniz Deniz Yetki alanları sorunu |
9 | Kardak Krizi |
10 | Kıbrıs'da Annan Planı ve 2004 referandum süreci |
11 | 1999 Helsinki zirvesi sonrası Türkiye'nin AB üyeliği adaylık süreci |
12 | Ermeni sorunu |
13 | Türkiye'nin güncel Suriye politikası |
14 | 2009 sonrası Türk-İsrail ilişkileri |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 1 | 25 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 10 |
Toplam | 3 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | |||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | |||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | |||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | |||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | |||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | |||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | |||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | |||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | |||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | |||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |