Reklamda Yaratıcılık(COM316)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM316 | Reklamda Yaratıcılık | 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Barış KARA bkaragsu@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pazarlama ve pazarlama iletişimi ilişkilerini açıklamak. Pazarlamada yaratıcılık konusunu açıklamak. Yaratıcı fikir ve yaratıcı firmaların nasıl kalıcı markalar ortaya çıkarabildiklerini, örneklerle irdelemek. Yaratıcı beyin, yaratıcı düşünce, teknikler, kurallar üstünde durmak. Dijital devrimi vurgularken, yeni pazarlama iletişim tekniklerini anlatmak. Kitle iletişiminin yeni boyutlarını ortaya koymak, pazarlamanın 21. yüzyılda varabileceği noktaları tartışmak. |
İçerik | Bu derste pazarlama, yaratıcılık, reklam, dijital iletişim ile ilgili kavramlar başarılı ve güncel kampanyalar üzerinden ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; Reklam ve pazarlama ilişkilerini tarihsel gelişimi içinde kavrar. Dünya ve Türkiye’deki gelişmelerden haberdar olur. Yaratıcı düşüncenin, özellikle pazarlama iletişimi alanında nasıl etkili olabileceğini anlar. Yaratıcı düşünceyi devreye sokabilmek için beynin nasıl bir hazırlık yapması, ne tür ön yargılardan arınması konusunda fikir sahibi olur. Geleceğin giderek hızlanan ve dijitalleşen toplum ve pazarlama dünyasında; başarının yaratıcı ama aynı zamanda da uygulanabilir fikirler bulma ve uygulama olduğunu, örneklerden hareketle kavrar. 21. yüzyılın birey, toplum, firma ve pazarlama kavramlarında yaratacağı değişikliklerin farkına varır. İleride reklamcılık mesleğini seçeceklerin kavramlara aşinalığı artar. |
Öğretim Yöntemleri |
- Power point sunumlar - Kampanya analizleri |
Kaynaklar |
‘’Basın ilanı böyle yapılır’’ Jim Aitchison , Okuyan Us yay.2005 ‘’How to be more creative’ David D.Edwards, OP book 1979 ‘’İconoclast’’ Gregory Berns, Harward Business Press,2008 ‘’La marque post-publicitaire’’ Jean François Variot,Ed. Village 2005 ‘’La publicite autrement’’ Jean-Marie Dru,Gallimard ,2007 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Pazarlama ve reklam: Markalar, teori ve tarihçe.1. elden tanıklıklar. |
2 | Yaratıcı brief nasıl yazılır, tüketiciyi tanımak ve anlamak, içgörüleri nasıl öğrenebiliriz. |
3 | Yaratıcı düşünce. Teknikler, kurallar. |
4 | Reklamda yaratıcılık |
5 | Yaratıcı hayaller ve piyasa gerçekleri |
6 | Bir kreatif direktör neler anlatacak? |
7 | Dijital dünya ve yeni mecralar |
8 | Dijital iletişim ve yeni parametreler |
9 | Tüketici dikkati ve interaksiyon |
10 | Etik, denetim, özdenetim |
11 | Reklam yoluyla marka yaratılabilir mi? |
12 | Başarılı kampanya örnekleri ve yaratıcılık |
13 | Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi |
14 | Sözlü sunum teknikleri |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |