Mesleki İngilizce II(COM472)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM472 | Mesleki İngilizce II | 8 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem ERSAYIN cersayin@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Farklı meslek alanlarından (Gazetecilik, Sinema, Radyo,Televizyon, Halkla İlişkiler ve Reklam) İngilizce metinlerin okumasının yapılması; meslek alanlarının İngilizce terminolojisine yatkınlık sağlanması; sınıf içi çalışmalarda paragraf ve genel metin hızlı tekrar okumasının yapılması ve sözel anlatımla anlam aktarımının sağlanması; soru-cevap yöntemiyle konuyla ilgili tartışma ortamı yaratılarak İngilizce sözel dil kullanımının desteklenmesi; meslek alanları ile ilgili film/belgesel izlenmesi ile görsel-işitsel alanda İngilizce dil kullanımının desteklenmesi ve farklı meslek alanlarına ilişkin materyallerin çözümlenmesi (bilişsel/duyusal). |
İçerik |
1. Hafta: Dönemsel bazda ders işleyiş yönteminin tanıtılması. Reklam ile ilgili metnin sınıf içi okumasının yapılması, terminolojinin verilmesi ve soru-cevaplarla metin tartışmasının yapılması. 2. Hafta: Gazetecilik ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 3. Hafta: Sinema ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 4. Hafta: Radyo&Televizyon ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 5. hafta: H. İlişkiler ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 6. Hafta: Reklam ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 7. Hafta: Ara sınav (vize). 8. Hafta: Gazetecilik ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 9. Hafta: Sinema ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 10. Hafta: Radyo&Televizyon ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 11. Hafta: H. İlişkiler ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 12. Hafta: İletişim ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 13. Hafta: Film/belgesel seyredimi ve konuyla ilgili sorucevap üzerinden içerik tartışmasının yapılması. 14. Hafta: Film/belgesel seyredimi ve konuyla ilgili sorucevap üzerinden içerik tartışmasının yapılması. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; ? Kendi alanı ve farklı meslek alanlarına ait İngilizce metinleri okuyarak alan terminolojisine yatkınlık sağlayabilecek. ? Metinlerin ders öncesi ve sınıf okumasını yaparak detaylı ve özet okuma (İngilizce) alanında gelişme sağlayabilecek. ? Sınıf içinde okunan metinle ilgili yöneltilecek sorularla alan terminolojisini de kullanması teşvik edilerek konu hakkında İngilizce sözel dil kullanımını geliştirebilecek. ? Meslek alanlarına ait İngilizce film/belgesel izleyerek görselle desteklenen işitsel dil alanını geliştirebilecek. |
Öğretim Yöntemleri | Makale okuma, film izleme, tartışma |
Kaynaklar | Meslek alanları ile ilgili makaleler ve film/belgeseller. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | 1. Hafta: Dönemsel bazda ders işleyiş yönteminin tanıtılması. Reklam ile ilgili metnin sınıf içi okumasının yapılması, terminolojinin verilmesi ve soru-cevaplarla metin tartışmasının yapılması. |
2 | 2. Hafta: Gazetecilik ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. |
3 | 3. Hafta: Sinema ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. |
4 | 4. Hafta: Radyo&Televizyon ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. |
5 | 5. hafta: H. İlişkiler ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. |
6 | 6. Hafta: Reklam ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. |
7 | 7. Hafta: Ara sınav (vize). |
8 | 8. Hafta: Gazetecilik ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. |
9 | 9. Hafta: Sinema ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. |
10 | 10. Hafta: Radyo&Televizyon ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri |
11 | 11. Hafta: H. İlişkiler ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. |
12 | 12. Hafta: İletişim ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. |
13 | 13. Hafta: Film/belgesel seyredimi ve konuyla ilgili sorucevap üzerinden içerik tartışmasının yapılması |
14 | 14. Hafta: Film/belgesel seyredimi ve konuyla ilgili sorucevap üzerinden içerik tartışmasının yapılması |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | |||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | |||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | |||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |