Kurgu Atölyesi(CTV326)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CTV326 | Kurgu Atölyesi | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Alp BİROL birolalp@hotmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Kurgu Atölyesi dersi, güz döneminde okutulan Kurgu Kuram ve İlkeleri dersinde edinilen temel bilgilerin uygulanması amacına yönelik olarak, bir film yapım atölyesi şeklinde yapılır. GSÜ sınırları içinde kalmak koşuluyla, her öğrencinin kısa bir senaryo yazması ve bunu öncelikle kağıt üzerinde çekmesi istenir. Daha sonra seçilen projelerden bazıları filme çekilir. Bu pratik çalışma, sonraki sene yapılacak olan belgesel ve kurmaca filmlerin bir eskizi niteliğindedir. |
İçerik |
1. Hafta: Kısa film önerileri 2. Hafta: Önerilerin değerlendirilmesi 3. Hafta: Temel kurgu bilgilerinin yinelenmesi 4. Hafta: Non-linear kurgu sisteminin kullanımı 5. Hafta: Kısa film senaryolarının değerlendirilmesi 6. Hafta: Çekim senaryolarının tartışılması 7. Hafta: Ara sınav (ödev teslimi) 8. Hafta: Storyboard ve kroki (mizansen plan) uygulamaları 9. Hafta: Seçilen kısa film örneklerinin video filme çekilmesi 10. Hafta: Seçilen kısa film örneklerinin video filme çekilmesi 11. Hafta: Çekilen filmlerin montajı 12. Hafta: Çekilen filmlerin montajı 13. Hafta: Çekilen filmlerin seslendirilmesi v.s. 14. Hafta: Filmlerin değerlendirilmesi |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; - Kurgu dersinde öğrendiği sinema dili kuralları çerçevesinde, kendi yazdığı kısa film öyküsünden yola çıkarak, senaryo, çekim senaryosu, çekim krokisi ve resimli öykülendirme (story-board) aşamalarını kapsayan bir çalışma yapar. - Bir film yapımının teknik sürecini kağıt üzerinde öğrenir. - Seçilen bir ya da iki projeyi alan uygulaması olarak film haline getirir. |
Öğretim Yöntemleri | Teorik ve uygulamalı |
Kaynaklar |
A. G. Sokolov, Sinemada Görüntü Kurgusu, Antrakt Sinema Kitapları Daniel Arijon, Film Dilinin Grameri 1-2-3, Es Yayınları Steven E. Browne, Video Editing |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | 1. Hafta: Kısa film önerileri |
2 | 2. Hafta: Önerilerin değerlendirilmesi |
3 | 3. Hafta: Temel kurgu bilgilerinin yinelenmesi |
5 | 5. Hafta: Kısa film senaryolarının değerlendirilmesi |
6 | 6. Hafta: Çekim senaryolarının tartışılması |
7 | 7. Hafta: Ara sınav (ödev teslimi) |
14 | 14. Hafta: Filmlerin değerlendirilmesi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
4 | 4. Hafta: Non-linear kurgu sisteminin kullanımı |
8 | 8. Hafta: Storyboard ve kroki (mizansen plan) uygulamaları |
9 | 9. Hafta: Seçilen kısa film örneklerinin video filme çekilmesi |
10 | 10. Hafta: Seçilen kısa film örneklerinin video filme çekilmesi |
11 | 11. Hafta: Çekilen filmlerin montajı |
12 | 12. Hafta: Çekilen filmlerin montajı |
13 | 13. Hafta: Çekilen filmlerin seslendirilmesi v.s. |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 50 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 50 | 0 |
Toplam | 100 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 50 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 1 | 50 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 7 | 3 | 21 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |