Dönemsel Yayın Tasarımı(JOU372)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
JOU372 | Dönemsel Yayın Tasarımı | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Kerem RIZVANOĞLU krizvanoglu@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, “Masaüstü Yayıncılık” dersi kapsamında edinilen bilgi ve becerileri kullanarak öğrencilerin bütünlüklü bir uygulama yapmasıdır. Belirlenen konu çerçevesinde öğrencilerin ders yürütücülerinin gözetiminde bir dönemsel yayını tasarlamaları beklenecektir. Bu bağlamda yayıncılığın birden fazla aşaması için eşzamanlı çalışılacak ve tüm bileşenler düşünülerek tasarım yapılacaktır. |
İçerik |
1. Hafta: Proje Konusunun Saptanması Yayın Politikasının Tartışılması 2. Hafta: Yayın Politikasının Saptanması 3. Hafta: Sayfa Planının Oluşturulması 4. Hafta: Logotype Tasarımı 5. Hafta: Logotype Tasarımı 6. Hafta: Sayfa Şablonu Tasarımı 7. Hafta: Sayfa Şablonu Tasarımı 8. Hafta: İçindekiler ve Künye Tasarımı 9. Hafta: Sayfa Tasarımı 10. Hafta: Sayfa Tasarımı 11. Hafta: Sayfa Tasarımı 12. Hafta: Kapak Tasarımı 13. Hafta: Kapak Tasarımı 14. Hafta: Projenin Tamamlanması ve Değerlendirilmesi |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Yarıyıl sonunda öğrenciler bütünsel bir yaklaşımla bir dönemsel yayının -projelendirilmesinden üretimine- tüm süreçlerini tasarlama bilgi ve becerisini kazanacaklardır. |
Öğretim Yöntemleri | Teorik aktarım ve uygulama |
Kaynaklar |
- Ambrose, G. ve Harris, P. (2005) Layout, Ava Publishing. - Ambrose, G. ve Harris, P. (2003) Fundamentals of Creative Design, AVA Publishing. -Communication Arts -Novum |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Proje Konusunun Saptanması Yayın Politikasının Tartışılması |
2 | Yayın Politikasının Saptanması |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
3 | Sayfa Planının Oluşturulması |
4 | Logotype Tasarımı |
5 | Logotype Tasarımı |
6 | Sayfa Şablonu Tasarımı |
7 | Sayfa Şablonu Tasarımı |
8 | İçindekiler ve Künye Tasarımı |
9 | Sayfa Tasarımı |
10 | Sayfa Tasarımı |
11 | Sayfa Tasarımı |
12 | Kapak Tasarımı |
13 | Kapak Tasarımı |
14 | Projenin Tamamlanması ve Değerlendirilmesi |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 100 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 84 | 84 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |