İletişim Lisans Programı

Pazarlama Halkla İlişkileri(RPP208)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
RPP208 Pazarlama Halkla İlişkileri 4 2 0 0 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Grup Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Gülay ÖZTÜRK gulay@ticaret.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencinin, pazarlama yönelimli halkla ilişkilerin,kurumun ürün ve hizmetlerinin tanınırlılığını ve satışlarını artırmaya yönelik strateji ve programların planlama, uygulama ve değerlendirme çalışmalarını kapsayan bir alan olduğu hakkında bilgilendirilmesini; halkla ilişkilerin katma değerini örneklerle anlatılmasını; pazarlama halkla ilişkilerinin en çok işe yaradığı alanlarla ilgili ulusal ve uluslararası örnekleri paylaşarak, öğrencinin konuyla ilgili araştırmalara teşvik edilmesinin sağlanmasıdır.
İçerik 1.Hafta: Pazarlama Halkla İlişkilerinin kavramsal tanımı, Bütünleşik Pazarlama İletişimi İçinde Halkla İlişkilerin yeri
2.Hafta: Pazarlamada tüketici tercihi açısından güven faktörünün önemi ve halkla ilişkilerin bu güvenin yaratılmasına katkısı
3.Hafta: Pazarlama Halkla İlişkilerinin örnek strateji ve taktiklerle değer katma süreci I (yeni ürün lansmanları, pazardaki mevcut ürünleri yeniden konumlandırma ve canlandırma, kamuoyu önderi pazarlaması)
4.Hafta: Pazarlama Halkla İlişkilerinin örnek strateji ve taktiklerle değer katma süreci II (müşterileri ürünlere yakınlaştırma, belli bir ürün kategorisine ilgi çekme, yeni pazarlar yaratma, ikincil pazarlara ulaşma, zayıf pazarları güçlendirme )
5.Hafta: Pazarlama Halkla İlişkilerinin örnek strateji ve taktiklerle değer katma süreci III (reklamın etkisini güçlendirme, reklamı yapılamayacak kategorideki ürünleri tanıtma)
6.Hafta: Stratejik Pazarlama Halklaİlişkiler Planıhazırlama
7.Hafta : Vize sınavı
8.Hafta : Geleneksel ve sosyal medyada Pazarlama Halklaİlişkilerinin yerel ve uluslararasıörnek uygulamaları
9.Hafta : Ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve önemi
10.Hafta: Uzman konuk daveti
11.Hafta: Advertorial ve özel olaylar
12.Hafta: MPR’da yeni uygulamalar: ürün yerleştirme,deneysel pazarlama, bilinçaltı pazarlama
13.Hafta: Gerilla pazarlama, ağızdan ağıza pazarlama (WOM), nedene dayalıpazarlama (cause relatedmarketing) uygulamaları
14.Hafta: Ödev sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci;

- Pazarlama halkla ilişkilerini, pazarlama iletişiminin çeşitli disiplinlerini ve bütünleşik pazarlama iletişimini tanımlar.
- Halkla ilişkiler ile pazarlamanın etkin bir şekilde birlikte kullanıldığında kurumsal pazarlama hedeflerinin ve stratejilerinin gizli silahı olduğunun ayrımına varır.
- Tüketicinin bilgiye dayanan, güvenilir ve inandırıcı halkla ilişkiler disiplininden gelen mesajlara daha fazla rağbet gösterdiğini ve bunu satın alma davranışlarına yansıttığını bilir.
- Yeni ürün lansmanları
- Pazardaki mevcut ürünleri yeniden konumlandırma vecanlandırma
-Mevcut ürünlerin yeni fark edilen yararlarının iletişiminiyama
-Müşterileri ürünlere yakınlaştırma
-Belli bir ürün kategorisine ilgi çekme
-Yeni pazarlar yaratma
-İkincil pazarlara ulaşma
-Zayıf pazarlarıgüçlendirme
-Reklamın etkisini güçlendirme
-Markanın/ürünün hikayesini anlatma
-Reklamıyapılamayacak kategorideki ürünleri tanıtma
-Satışpromosyon kampanyalarınıgüçlendirme
-Pazarlama hedefleri üzerinde negatif etki yaratabilecek gruplarla, pazarlamacılar arasındaki iletişim kanallarını açma
-Risklere karşı markayı/ürünü koruma
-Satış gücünü motive etme
- Satış desteği alma uygulamalarını örneklerle tartışır ve geliştirir.
- Stratejik pazarlama halkla ilişkileri planı yapabilir.
Öğretim Yöntemleri Teorik kavram anlatımı, örnek olay analizi becerisi için öğrencilerle etkileşimli soru-cevap paylaşımı, öğrencilerin bireysel ve profesyonel örneklerinin paylaşımının teşviki.
Kaynaklar CAYWOOD, Clarke L. (1997). The handbook of strategic publicrelations & integrated communication,McGraw-Hill, NewYork.
HARIS, Thomas L. , WHALEN, Patricia T. (2006) The Marketer’sGuide to Public Relations in the 21st Century, South-WesternEducational Pub; 1 edition.
KOTLER, Philip (2003). Marketing management,Prentice Hall,Upper Saddle River, N.J.
PELTEKOĞLU, Filiz Balta (2007). Halkla ilişkiler nedir?, BetaBasım Yayım,İstanbul.
THEAKER, Alison (2008). Halkla ilişkilerin el kitabı, MediaCatKitapları, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.,İstanbul.
WESTPHALEN, Marie-Hélène &LIBAERT, Thierry (2009). Mercator: le guide du marketing, Nouvelle édition, Dunod.
WILSON, Laurie J. (2008). Strategic communications planning: For effective public relations and marketing,Kendall/Hunt Pub.,Dubuque, Iowa.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Pazarlama Halkla İ li ş kilerinin kavramsal tan ı m ı , Bütünle ş ik Pazarlama İ leti ş imi İ çinde Halkla İ li ş kilerinin yeri
2 Pazarlamada tüketici tercihi aç ı s ı ndan güven faktörünün önemi ve halkla ili ş kilerin bu güvenin yarat ı lmas ı na katk ı s ı
3 Pazarlama Halkla İ li ş kilerinin örnek strateji ve taktiklerle de ğ er katma süreci I (yeni ürün lansmanlar ı , pazardaki mevcut ürünleri yeniden konumland ı rma ve canland ı rma, kamuoyu önderi pazarlamas ı )
4 Pazarlama Halkla İ li ş kilerinin örnek strateji ve taktiklerle de ğ er katma süreci II (mü ş terileri ürünlere yak ı nla ş t ı rma, belli bir ürün kategorisine ilgi çekme, yeni pazarlar yaratma, ikincil pazarlara ula ş ma, zay ı f pazarlar ı güçlendirme )
5 Pazarlama Halkla İ li ş kilerinin örnek strateji ve taktiklerle de ğ er katma süreci III (reklam ı n etkisini güçlendirme, reklam ı yap ı lamayacak kategorideki ürünleri tan ı tma)
6 Stratejik Pazarlama Halkla İlişkiler Planı hazırlama
7 Vize sınavı
8 Geleneksel ve sosyal medyada Pazarlama Halkla İlişkilerinin yerel ve uluslararası örnek uygulamaları
9 Ölçme ve de ğ erlendirme yöntemleri ve önemi
10 Uzman konuk daveti
11 Advertorial ve özel olaylar
12 MPR’da yeni uygulamalar: ürün yerle ş tirme, deneysel pazarlama, bilinçalt ı pazarlama
13 Gerilla pazarlama, a ğ ı zdan a ğ ı za pazarlama (WOM), nedene dayal ı pazarlama (cause related marketing) uygulamalar ı
14 Ödev sunumları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
6 Stratejik Pazarlama Halkla İ li ş kiler Plan ı haz ı rlama
8 Geleneksel ve sosyal medyada Pazarlama Halkla İ li ş kilerinin yerel ve uluslararas ı örnek uygulamalar ı
9 Ölçme ve de ğ erlendirme yöntemleri ve önemi
10 Uzman konuk daveti
13 Gerilla pazarlama, a ğ ı zdan a ğ ı za pazarlama (WOM), nedene dayal ı pazarlama (cause related marketing) uygulamalar ı
14 Ödev sunumlar ı
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 0 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 0 50
Toplam 0 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 2 10
Sunum 2 10
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 25
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 5
Toplam 5 50
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar X
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar X
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine X
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine X
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler X
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar X
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 15 2 30
Ödevler 2 3 6
Sunum 2 1 2
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 5 5
Toplam İş Yükü 76
Toplam İş Yükü / 25 3,04
Dersin AKTS Kredisi 3
Scroll to Top