Reklam Planlaması ve Yönetimi(RPP204)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPP204 | Reklam Planlaması ve Yönetimi | 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Halime YÜCEL BOURSE hbyucel@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı reklam planlamasının temel evreleri üzerine bilgi vermektir. Reklamveren ve reklam ajansının bir reklam kampanyası planlanma sürecinde nasıl çalıştıkları, reklam planması konusunda, araştırma, planlama ve uygulama evrelerini gerçekleştirirken nasıl bir yol izledikleri işlenecektir. |
İçerik |
Reklam planlaması kavramı Reklam kampanyasının amaçları Ürün ve hizmet analizi Hedef kitle (1) Hedef kitle (2) Reklamda yaratıcı strateji (ünlü kullanımı ve USP) Reklamda yaratıcı strateji (Reklamda konumlandırma kavramı 1) Reklamda yaratıcı strateji (Reklamda konumlandırma kavramı 2) Reklam ortamlarına genel bir bakış Basın için reklam planlaması Televizyon için reklam planlaması Radyo için reklam planlaması Reklam planlamasında yeni ortamlar Reklam kampanyası değerlendirmesi |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğrenciler bu derste reklam ajansı ve reklamverenin bir reklam kampanyası hazırlarken nasıl çalıştıktıklarını öğreneceklerdir. Bu çerçevede reklam planlamasının araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme evreleri konusunda bilgi sahibi olacaklardır. Böylece bir reklam kampanyasının gerçekleştirilmesi konusunda genel bir bilgi ve beceri kazanacaklar, dönem sonunda da bu konuda bir uygulama gerçekleştireceklerdir. |
Öğretim Yöntemleri |
anlatım tartışma öğrencilerin sunumu |
Kaynaklar |
Ders notları Füsun Kocabaş, Müge Elden, ,Reklam ve Yaratıcı Strateji, İstanbul, Yayınevi yayıncılık, 1997. Robert Leduc, La Publicité: Une Force au Service de l’Entreprise, Paris, Dunod, 1990. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Reklam planlaması kavramı |
2 | Reklam kampanyasının amaçları |
3 | Ürün ve hizmet analizi |
4 | Hedef kitle (1) |
5 | Hedef kitle (2) |
6 | Reklamda yaratıcı strateji (ünlü kullanımı ve USP) |
7 | Reklamda yaratıcı strateji (Reklamda konumlandırma kavramı 1) |
8 | Reklamda yaratıcı strateji (Reklamda konumlandırma kavramı 2) |
9 | Reklam ortamlarına genel bir bakış |
10 | Basın için reklam planlaması |
11 | Televizyon için reklam planlaması |
12 | Radyo için reklam planlaması |
13 | Reklam planlamasında yeni ortamlar |
14 | kampanyası değerlendirmesi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 1 | 60 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Sunum | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |