Görüntü ve Ses İşleme(JOU206)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
JOU206 | Görüntü ve Ses İşleme | 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Alp BİROL birolalp@hotmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Gazetecilik alanında eğitim gören öğrencilerin görüntülü haber yapabilmeyi öğrenmesi amacıyla içeriği düzenlenmiş bir derstir. Sinema ve televizyon teknolojisinden yola çıkılarak, hareketli görüntünün oluşturulması, kayıdı, montajı ve yayınlanması konuları uygulamalı olarak işlenecektir. |
İçerik |
1. hafta: Sinema ve televizyon teknolojisi 2. hafta: Teknolojinin tarihçesi, günümüz modelleri 3. hafta: Film kamerası, video kamera 4. hafta: Objektiflerin özellikleri 5. hafta: Kayıt formatları 6. hafta: Uygulama 7. hafta: Ara sınav 8. hafta: Işığın çekim amaçlı kullanımı (Aydınlatma) 9. hafta: Ses, mikrofon kullanımı ve kayıt 10. hafta: Tv haberinin oluşturulması 11. hafta: Çekim 12. hafta: Montaj 13. hafta: İnternet ortamında yayın 14. hafta: Değerlendirme |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; - Bir görsel-işitsel materyalin (örn.:televizyon haberi) çekimini ve kurgusunu yapar. - Görüntülü haberin internet ortamında yayınını öğrenir ve uygular. |
Öğretim Yöntemleri | Teorik ve uygulamalı |
Kaynaklar |
Hesketh Bernard, Yorke Ivor, An Introduction to ENG Kameradan Sonra, Tv haber örnekleri Aslan Kemal, Haberin Yol Haritası |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | 1. hafta: Sinema ve televizyon teknolojisi |
2 | 2. hafta: Teknolojinin tarihçesi, günümüz modelleri |
3 | 3. hafta: Film kamerası, video kamera |
4 | 4. hafta: Objektiflerin özellikleri |
5 | 5. hafta: Kayıt formatları |
7 | 7. hafta: Ara sınav |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
6 | 6. hafta: Uygulama |
8 | 8. hafta: Işığın çekim amaçlı kullanımı (Aydınlatma) |
9 | 9. hafta: Ses, mikrofon kullanımı ve kayıt |
10 | 10. hafta: Tv haberinin oluşturulması |
11 | 11. hafta: Çekim |
12 | 12. hafta: Montaj |
13 | 13. hafta: İnternet ortamında yayın |
14 | 14. hafta: Değerlendirme |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 50 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 50 | 0 |
Toplam | 100 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 50 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 3 | 3 | 9 |
Sunum | 2 | 10 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 81 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |