Etkileşimli Medyada Habercilik(JOU208)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
JOU208 | Etkileşimli Medyada Habercilik | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Tolga ÇEVİKEL tcevikel@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, web siteleri, mobil cihazlar, sosyal medya platformları vb. gibi farklı etkileşimli medya ortamlarına yönelik olarak, farklı dijital yöntem ve teknikler kullanılarak, haber üretim pratikleri yapılmaktadır. |
İçerik | Bkz. Konu Başlıkları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci, - farklı etkileşimli medya ortamlarının karakteristik özelliklerini bilir, bu özelliklere uygun olarak haber yapmayı öğrenir, - farklı dijital ve etkileşimli haber yapma yöntem ve tekniklerini bilir, gerekli araçları tanır ve bunları uygulama becerisi kazanır. |
Öğretim Yöntemleri | Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, öğrenci uygulamaları |
Kaynaklar |
- Andy Bull (2010). Multimedia journalism : a practical guide. Routledge: New York. - Lynda Felder (2012). Writing for the Web : Creating Compelling Web Content Using Words, Pictures and Sound. New Riders: Berkeley. - Timothy Garrand (2006). Writing for Multimedia and the Web : A Practical Guide to Content Development for Interactive Media. Elsevier: Oxford. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı |
2 | Etkileşimli medyanın temel ve ayırıcı özellikleri |
3 | Değişen medya sektörü ve haber tüketim alışkanlıkları |
4 | Haber/web siteleri için haber üretimi |
5 | Haber/web siteleri için haber üretimi |
6 | Haber/web siteleri için haber üretimi |
7 | Mobil cihazlar için haber üretimi |
8 | Vize |
9 | Sosyal medyada haber paylaşımı |
10 | Haberde kullanıcı türevli fotoğraf ve videoların kullanımı |
11 | Haberde Storify kullanımı |
12 | Haberde zaman çizelgesi kullanımı |
13 | Haberde etkileşimli harita kullanımı |
14 | Veri görselleştirme ve infografik |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 4 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 5 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |