Mitoloji(COM116)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM116 | Mitoloji | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nebahat AKGÜN ÇOMAK ncomak@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
“Doğu”nun ve “Batı”nın öyküsünün toplumsal yapısını Mitoloji aracılığıyla öğrenciye öğretmektir. Söylencelerin ortak toplumsal işlevleri, yapısalcı bağlamdan yola çıkarak, dünyadaki bütün söylenceler arasındaki biçimsel bağ ve kültürel yinelemeler araştırılacaktır. |
İçerik |
1. hafta: Türk Mitolojisi 2. hafta: Destanlar 3. hafta: Masallar 4. hafta: Efsaneler 5. hafta: Simgeler 6. hafta: Pagan Söylenceleri 7. hafta: Yaratıcı Mitoloji 8. hafta: İlkel Mitoloji 9. hafta: Yunan mitolojisi 10. hafta: Mısır Mitolojisi 11. hafta: Çin Mitolojisi 12. hafta: Hint Mitolojisi 13. hafta: Mitolojinin Kökenleri 14. hafta: Mitolojide Motifler |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
*Türk Mitolojisi (Destanlar, Efsaneler, Halk Hikâyeleri, Masallar, Bilmeceler, Oyunlar, Ritueller,…) *Mitolojinin Kökenleri *Kozmoloji İmgesi *Yaratıcı Mitoloji *İlkel Mitoloji *Pagan Söylenceleri *Simgesel Yorumbilim *Simgesel Söylem *Yunan Mitolojisi *Roma Mitolojisi *Keltik Mitolojisi *Mısır Mitolojisi *Hint Mitolojisi *Çin Mitolojisi *Japon Mitolojisi *Mitolojide Motifler |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
BORATAV Pertev Naili, Halk Hikayeleri, Ankara, 1946. CAMPBELL Joseph, Batı Mitolojisi ( Çev:Kudret Emiroğlu) İmge Kitabevi, İstanbul, 2003. CAMPBELL Joseph, Doğu Mitolojisi (Çev: Kudret Emiroğlu) İmge Kitabevi, İstanbul, 2003. CAMPBELL Joseph, Yaratıcı Mitoloji (Çev: Kudret Emiroğlu) İmgeKitabevi, İstanbul, 2003. CAZENAVE Michel, Encyclopedie des Symboles, Le Lıvre de Poche, München ,1989. ÇOMAK Nebahat-DEMİR Ali Faik, Şaman ve Türk Dünyası, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2009. ERHAT Azra, Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1993. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Türk Mitolojisi |
2 | Destanlar |
3 | Masallar |
4 | Efsaneler |
5 | Simgeler |
6 | Pagan Söylenceleri |
7 | Yaratıcı Mitoloji |
8 | İlkel Mitoloji |
9 | Yunan mitolojisi |
10 | Mısır Mitolojisi |
11 | Çin Mitolojisi |
12 | Hint Mitolojisi |
13 | Mitolojinin Kökenleri |
14 | Mitolojide Motifler |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 100 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |