İletişim Lisans Programı

Temel Programlama II(COM102)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
COM102 Temel Programlama II 2 2 2 0 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) MURAT AKIN murakin@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders temel programlama konusundaki ileri konuları kapsamaktadır.
İçerik 1. Hafta: Java programlama diline giriş
2. Hafta: Java da temel konsol programlama
3. Hafta: Java da for döngüsü, if, while komutları
4. Hafta: Konsol programlamaya ait örnekler
5. Hafta: Applet programlama
6. Hafta: Applet programlamaya ait örnekler
7. Hafta: Applet üzerinde nesnelerin hareket ettirilmesi
8. Hafta: Ara sınav
9. Hafta: Konsol ve applet programlama üzerine örnekler
10. Hafta: Konsol ve applet programlama üzerine örnekler
11. Hafta: Applet üzerinde oyun programlama
12. Hafta: Applet üzerinde oyun programlama
13. Hafta: Nesneye yönelik programlamaya giriş
14. Hafta: Nesneye yönelik programlamaya giriş
Dersin Öğrenme Çıktıları 1. İleri programlama
2. Java
3. Oyun programlama
Öğretim Yöntemleri Ders laboratuvarda pratik uygulamalar yaparak işlenmektedir.
Kaynaklar 1. Eclipse ile Java, Dr. Esma Meral ve Dr. Naci Dai, DİKEYEKSEN YAYINCILIK, 2014.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Java programlama diline giriş
2 Java da temel konsol programlama
3 Java da for döngüsü, if, while komutları
4 Konsol programlamaya ait örnekler
5 Applet programlama
6 Applet programlamaya ait örnekler
7 Applet üzerinde nesnelerin hareket ettirilmesi
8 Ara sınav
9 Konsol ve applet programlama üzerine örnekler
10 Konsol ve applet programlama üzerine örnekler
11 Applet üzerinde oyun programlama
12 Applet üzerinde oyun programlama
13 Nesneye yönelik programlamaya giriş
14 Nesneye yönelik programlamaya giriş
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Java programlama diline giriş
2 Java da temel konsol programlama
3 Java da for döngüsü, if, while komutları
4 Konsol programlamaya ait örnekler
5 Applet programlama
6 Applet programlamaya ait örnekler
7 Applet üzerinde nesnelerin hareket ettirilmesi
8 Ara sınav
9 Konsol ve applet programlama üzerine örnekler
10 Konsol ve applet programlama üzerine örnekler
11 Applet üzerinde oyun programlama
12 Applet üzerinde oyun programlama
13 Nesneye yönelik programlamaya giriş
14 Nesneye yönelik programlamaya giriş
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 40
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar X
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar X
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 13 4 52
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 1 13
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 10 10
Toplam İş Yükü 80
Toplam İş Yükü / 25 3,20
Dersin AKTS Kredisi 3
Scroll to Top