Kültür Tarihi(COM132)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM132 | Kültür Tarihi | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Merih ZILLIOĞLU mzillioglu@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, uygarlıkla eş anlamlı olarak kültür tarihine, başlıca toplumsal, teknolojik düşünsel evrim ve devrimlere, bunlara ilişkim temel kavramlar çerçevesinde bir giriş sunmaktır. Konunun genişliği bir yarıyılı aştığından seçici davranılmış, lisans programının gereği olarak bu seçimde iletişim alanındaki gelişmelere de yer verilmiştir. |
İçerik |
1. Hafta: Giriş: Kültür Nedir? 2. Hafta: Neolitik devrim ve yazının icadı 3. Hafta: Antik Yunan ve söz sanatı 4. Hafta: Roma İmparatorluğu, İletişim Toplumu 5. Hafta: Batı Ortaçağ’ı (ekonomik ve toplumsal yönleri) 6. Hafta: Batı Ortaçağ’ı (gelenek ve görenekler) 7. Hafta: Vize 8. Hafta: Rönesans ve Matbaa 9. Hafta: 17. Ve 18. Yy’lar (düşünsel, toplumsal gelişmeler 1789) 10. Hafta: Endüstri Devrimi ve sonuçları (düşünsel, toplumsal, siyasal bilimsel ve sanatsal) 11. Hafta: Avrupa’da ve ABD’de modernleşme 12. Hafta: Bireyliğin Kültürel Tarihi 13. Hafta 20yy.da modernleşme ve sanat 14. Hafta: Modern çağlar ve tartışma |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenciler: ? İnsanı kültürel bir varlık olarak kavrayacak, ? Kültür kavramının değişik kullanımlarını bilecek, ? Kültür kavramını tanımlayabilecek, ? Kültür sistemini oluşturan temel kurum ve değişkenleri bilecek, ? Neolitik (Tarım) Devrimi’ninkültürel yaşamda yol açtığı değişimleri Birinci Kent Devrimi ve yazının icadı çerçevesine açıklayabilecek, ? Antik Yunan’daki kültürel gelişmelerde söz ve yazının rolünü karşılaştırabilecek, ? Roma İmparatorluğu’nun neden bir iletişim toplumu sayılabileceğini dönemin düşünce ve sosyal yaşam ile açıklayabilecek, ? Batı Ortaçağ yaşamında Rönesans’ı ve Reform’u hazırlayan süreçleri kavrayacak, ? Ortaçağ’da gelenek göreneklerde ortaya çıkan değişimleri bilecek, ? Rönesans ve matmaanın icadı arasındaki ilişkileri, düşünceninbilgiye/habere dönüşmesini tartışabilecek, ? 17. ve 18. yy’daki düşünsel, toplumsal gelişmelerle iletişim alanındaki gelişmeler arasında ilişki kurabilecek, ? 1789 Devrimi’nin toplumsal, kamusal iletişime katkısını açıklayabilecek ? Endüstri Devrimi ile iletişimde ortaya çıkan dönüşüm ve yenilikleri ilişkilendirebilecek, ? ABD’deki modernleşmenin Batı Avrupa’dakinden farkını nedenleri ile belirtebilecek, ? Birey olmanın kültürel tarihini bilecek, ? Modernleşme, homosantrizm, geosantrizm, etnosantrizm kavramlarını tanımlayabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Breton, Proulx: L’Explosion de la Communication Fossier: L’Enfance de l’Europe I, II Elias: La Civilisation des Mœurs La société des Individus Laurent: Histoire de l’Individualisme Güvenç: İnsan ve Kültür |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |