Çok Değişkenli Analiz I(MAT201)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT201 | Çok Değişkenli Analiz I | 3 | 5 | 0 | 0 | 5 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Serge Randriambololona serge.randriambololona@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Seriler ve diziler için yakınsamak kavramını öğrenmek (hem sayılar, hem fonksiyonlar için) |
İçerik | Seriler ve diziler için yakınsamak kavramını (hem sayılar, hem fonksiyonlar için) |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Sayı dizilerini inceleyebilmek 2. Sayı serilerini inceleyebilmek 3. Fonksiyon serilerinin integralini ve türevini doğru alabilmek 4. Diferansiyel denklemler, karmaşık analiz ce fonsiyonel analiz derslerine hazırlık |
Öğretim Yöntemleri | Alıştırmalar, tartışma ve grup çalışması |
Kaynaklar |
Analyse, François Cottet-Emard, de Boeck. Principes d’Analyse Mathématique, W. Rudin, Ediscience. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Sayı serileri, Cauchy yakınsama kriteri, mutlak yakınsama |
2 | Positif terimli seriler, Karşılaştırma teoremleri, Riemann serileri |
3 | Cauchy ve d’Alembert yakınsama kriteri |
4 | Abel yakınsama kriteri |
5 | Alternatif seriler |
6 | Ara sınav |
7 | Fonksiyon serileri, noktasal yakınsama |
8 | Fonksiyon serilerinin düzgün yakınsaması |
9 | Çift limit üzerine teorem, Süreklilik, integrallenebilirlik ve türevlenebilirlik üzerine teoremler |
10 | Fonksiyon serilerinin düzgün yakınsaması |
11 | Stone-Weierstrass teoremi |
12 | Kuvvet serileri |
13 | Kuvvet serileri ve bazı diferansiyel denklemlere uygulamaları |
14 | Fourier serileri, trigonometrik polinomlar, Fourier katsayıları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 10 |
Toplam | 3 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; | X | ||||
2 | Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; | X | ||||
3 | Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; | X | ||||
4 | Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; | X | ||||
5 | Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; | X | ||||
6 | Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir; | X | ||||
7 | Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir; | X | ||||
8 | Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır; | X | ||||
9 | Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; | X | ||||
10 | Yabancı bir ülkede okumak ve çalışmaya yetecek seviyede fransızcaya ve başka bir yabancı dile hakimdir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Sunum | 1 | 8 | 8 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Proje | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |