Fransızca Cef B2.1 Akademik(FLF101)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FLF101 | Fransızca Cef B2.1 Akademik | 1 | 4 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Cathy Cadinha ccadinha@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | B2 seviyesine ulaşma/universite objektifleri doğrultusunda fransızca |
İçerik | ileri seviye dil bilgisi/anlama ve ifade alıştımaları |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | aksiyonel |
Kaynaklar | fransızca metinler(dosya) |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | betimleme |
2 | Felsefi kavram tanımı ve sunuşu |
3 | soru varsayımları ve konuların soru ve sorunlarının analizi |
4 | metnin tez ve sorununu bulmak |
5 | Soru türleri DELF b2 hazırlanış ve işitsel dokuman anlama |
6 | Sunum-Yazılı metin anlama |
7 | sunum-sınav |
8 | Kitap özeti ve değerlendirme |
9 | Sunum-Bir söylem yapısının belirlenmesi |
10 | Sunum-fikirleri formüle etmek |
11 | Karşılaştırma ve fikrini ifade etme |
12 | Metin kurgusu ve analizi |
13 | Delf b2 metin anlama |
14 | Rapor yazma |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 0 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 3 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 |
Proje | 1 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 1 | 10 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 1 | 10 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 8 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; | X | ||||
2 | Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; | X | ||||
3 | Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; | X | ||||
4 | Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; | X | ||||
5 | Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; | |||||
6 | Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir; | X | ||||
7 | Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir; | |||||
8 | Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır; | |||||
9 | Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 28 | 2 | 56 |
Ödevler | 4 | 1 | 4 |
Sunum | 1 | 1 | 1 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 2 | 2 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 4 | 4 |
Raporlar | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |