Matematik Lisans Programı

Fransızca Cef B2.1 Akademik(FLF101)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
FLF101 Fransızca Cef B2.1 Akademik 1 2 0 0 2 2
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Cathy Cadinha ccadinha@gmail.com (e-mail)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı B2 seviyesine ulaşma/universite objektifleri doğrultusunda fransızca
İçerik ileri seviye dil bilgisi/anlama ve ifade alıştımaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğretim Yöntemleri aksiyonel
Kaynaklar fransızca metinler(dosya)
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 betimleme
2 Felsefi kavram tanımı ve sunuşu
3 soru varsayımları ve konuların soru ve sorunlarının analizi
4 metnin tez ve sorununu bulmak
5 Soru türleri DELF b2 hazırlanış ve işitsel dokuman anlama
6 Sunum-Yazılı metin anlama
7 sunum-sınav
8 Kitap özeti ve değerlendirme
9 Sunum-Bir söylem yapısının belirlenmesi
10 Sunum-fikirleri formüle etmek
11 Karşılaştırma ve fikrini ifade etme
12 Metin kurgusu ve analizi
13 Delf b2 metin anlama
14 Rapor yazma
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 0 60
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 0 40
Toplam 0 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 3 20
Sunum 1 20
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 20
Proje 1 20
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 1 10
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 1 10
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 8 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; X
2 Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; X
3 Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; X
4 Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; X
5 Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir;
6 ​Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir​; X
7 Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir;
8 Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır;
9 Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 28 2 56
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 4 1 4
Sunum 1 1 1
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 2 2
Proje 1 5 5
Laboratuar 0 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 2 2
Kısa Sınavlar 0 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 1 4 4
Portfolyo Çalışmaları 0 0 0
Raporlar 1 1 1
Öğrenme Günlükleri 0 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0 0
Seminer 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 3,00
Dersin AKTS Kredisi 3
Scroll to Top