İlişkisel Veri Tabanları(INF324)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
INF324 | İlişkisel Veri Tabanları | 5 | 2 | 0 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | N. Sultan TURHAN sturhan@gsu.edu.tr (Email) N. Sultan TURHAN sturhan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin bir bilgi sisteminin temelini oluşturan veri tabanının mantıksal ve fiziksel olarak nasıl modellendiğini, nasıl yönetildiğini ve özellikle de verinin bilgiye dönüştürülmesi safhalarında yapacakları müdahaleleri öğrenmeleridir. Ders aracı olarak SQL Server 2008 kullanılmaktadır. Öğrencilerin bu veri tabanı yönetim sisteminin kullanılmasında da etkin olması hedeflenmektedir. |
İçerik |
1. Hafta : Veri tabanı temel kavramlar 2. Hafta : Varlık / Bağıntı Modellemesi 3. Hafta : İlişkisel Model ve ayrıştırma 4. Hafta : İşlevsel bağımlılık ve normal formlar 5. Hafta : Bütünlük kısıtlamaları 6. Hafta : İlişkisel Cebir 7. Hafta : SQL sorguları 8. Hafta : SQL sorguları 9. Hafta : Kompleks sorgular 10. Hafta : Vize sınavı 11. Hafta : Yalıtım seviyeleri, hareket yönetimi 12. Hafta : Saklı yordamlar ve tetikleyiciler 13. Hafta : Indeksler ve en iyileme 14. Hafta : Web tabanlı veri tabanları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Bilgi sistemi modellemek 2. Veri tabanını kavramsal ve fiziksel olarak tasarlamak 3. Veri tabanı sorgulamak 4. Veri tabanı üzerindeki dinamik yapıyı anlamak 5. Veri tabanını yönetmek |
Öğretim Yöntemleri |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma Ara Sınav, Kısa Sınav, Projet, Laboratuar çalışmaları ve Final Sınavı |
Kaynaklar |
• R.Elmasri, S.Navathe,Conception et architecture des bases de données, 2004, Pearson Education • G.Gardarin, Maitriser les bases de données, modèles et langages, 2006, Eyrolles. • C.J. Date, An Introduction to Database Systems, 2000, Addison-Wesley • G. Gardarin, Bases de données—objet & relationnel,1999 Eyrolles • Mark L. Gillenson, Database Step by step, 1990 Wiley • D.Maier, The theory of Relational Databases, 1983, Computer Science Press • M. Adiba, C. Delobel, Bases de données et systèmes relationnels, 1982, DUNOD • Ünal Yarımağan, Veritabanı Sistemleri,2000,Akademi Yayınları, |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Veri tabanı temel kavramlar |
2 | Varlık / Bağıntı Modellemesi |
3 | İlişkisel Model ve ayrıştırma |
4 | İşlevsel bağımlılık ve normal formlar |
5 | Bütünlük kısıtlamaları |
6 | İlişkisel Cebir |
7 | Ara sınav |
8 | SQL sorguları |
9 | Kompleks sorgular |
10 | Saklı Yordamlar, Tetikleyiciler ve Fonksiyonlar |
11 | Hareket Yönetimi |
12 | Indeksler ve en iyileme |
13 | Yalıtım Seviyeleri |
14 | Veri tabanı yönetimi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 22 | 65 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 35 |
Toplam | 23 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 10 | 10 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 20 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 22 | 65 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. | X | ||||
8 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
10 | Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 39 | 1 | 39 |
Toplam İş Yükü | 39 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 1,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |