Stratejik İletişim Yönetimi Yüksek Lisans Programı

İletişim Kuramları ve Modelleri(SİY 601)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
SİY 601 İletişim Kuramları ve Modelleri 1 2 0 0 2 5
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Nilgün TUTAL ntutal@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu derste iletişim kuram ve modelleri genel sosyal teori kapsamında ele alınıp öğrenciye eleştirel farkındalık kazandırmak amaçlanmaktadır.
İçerik 1. Hafta:
Medya Çalışmalarının Önemi Üzerine

2. Hafta:
Medya Etki Teorileri (Toplumsallaşma, Yetiştirme, Gündem Belirleme vs.)

3. Hafta:
Tüketici Gücüne Dair Kuramlar (İki Aşamalı Akış, Kullanımlar ve Doyumlar, Kültürel Sermaye, Medya Okuryazarlığı

4. Hafta:
Normatif Medya Kuramları (Otoriter, Liberal, Sosyal Sorumluluk)
5. Hafta:
Normatif Medya Kuramları (eski Sovyet Komünist/Totaliter, Gelişme Aracı ve Demokratik Katılım)

6. Hafta:
Hallin ve Mancini Üçlü Model ve Medyanın Ekonomi Politiği (Kültür Endüstrileri, Kamusal Alan)

7. Hafta:
Medyanın Ekonomi Politiği (Medya Emperyalizmi, Propaganda Modeli)

8. Hafta:
Vize

9. Hafta:
Temsil (Göstergebilim, İdeoloji, Hegemonya, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik ile Irk ve Etnisite Temsilleri)

10. Hafta:
Postmodernizm (Modernizm ve Postmodernizm, İmge, Metinlerarasılık, Hipergerçeklik)

11. Hafta:
Enformasyon ve Gözetim Toplumu

12. Hafta:
Yeni Medya (Yakınsama /Convergence, İyileştirme/ Remediation).

13. Hafta:
Sunum

14. Hafta:
Sunum
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci;

1.Küresel ve ulusal düzeydeki iletişimin işleyiş biçimini, mülkiyet yapısını kuramlar sayesinde daha iyi kavrayacak ve
2.Entelektüel, mesleki ve akademik düşünce becerisini geliştirerek, iyi birer medya okuryazarı olabilecektir.
Öğretim Yöntemleri Katılımcı Konferans
Kaynaklar Alemdar Korkmaz ve Erdoğan İrfan, Öteki Kuram, Erk Yayınları, 2005.
Fiske John, İletişim Çalışmalarına Giriş. Çev., S. İrvan, s.185-194.
İnceoğlu Y. ve Çomak N. (ed.), Metin Çözümlemeleri, Ayrıntı Yayınları, 2009.
Küçük M (der), Medya, İktidar İdeoloji. Ankara: Ark/Bilim ve Sanat
Mutlu Erol. Kitle İletişim Kuramları, Ankara: Ütopya, 2005.
Laughey Dan, Medya Çalışmaları: Teoriler ve Yaklaşımlar, Kalkedon Yayınları, 2010.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Medya Çalışmalarının Önemi Üzerine
2 Medya Etki Teorileri (Toplumsallaşma, Yetiştirme, Gündem Belirleme vs.)
3 Tüketici Gücüne Dair Kuramlar (İki Aşamalı Akış, Kullanımlar ve Doyumlar, Kültürel Sermaye, Medya Okuryazarlığı
4 Normatif Medya Kuramları (Otoriter, Liberal, Sosyal Sorumluluk)
5 Normatif Medya Kuramları (eski Sovyet Komünist/Totaliter, Gelişme Aracı ve Demokratik Katılım)
6 Hallin ve Mancini Üçlü Model ve Medyanın Ekonomi Politiği (Kültür Endüstrileri, Kamusal Alan)
7 Medyanın Ekonomi Politiği (Medya Emperyalizmi, Propaganda Modeli)
8 Vize
9 Temsil (Göstergebilim, İdeoloji, Hegemonya, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik ile Irk ve Etnisite Temsilleri)
10 Postmodernizm (Modernizm ve Postmodernizm, İmge, Metinlerarasılık, Hipergerçeklik)
11 Enformasyon ve Gözetim Toplumu
12 Yeni Medya (Yakınsama /Convergence, İyileştirme/ Remediation).
13 Sunum
14 Sunum
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 1 40
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 10 10
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5
Scroll to Top