Modernlik ve Ötesi : Postmodernizme Giriş(SOC 523)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOC 523 | Modernlik ve Ötesi : Postmodernizme Giriş | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7,5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Olivier GAJAC ogajac@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, modernizmin ve postmodernizmin anahtar kavramlarina giris niteligindedir. Dersin hedefi, boyle bir ayrimin Turkiye baglaminda ne kadar geçerli oldugunu sorgulamak uzere, soz konusu kavramlari Avrupa ve Amerika çerçevesinde tartismaktir. |
İçerik | Modernite, yasadigimiz çagi anlamak/açiklamak için hepimizin basvurdugu temel figurdur. Peki bu kavram nasil kategorize edilmektedir? Hangi toplum, hangi donemle sinirlandirilabilir? Postmodernite teorileri ise modernitenin otesinde konumlanan bir sosyal ve kulturel donusumu tasarlamaktadir. Peki bu teoriler, çagdas dunyanin degisim ve donusumlerini anlamak için, bize sosyolojik açidan nasil yol gosterebilir? |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
-Modernitenin tarihsel, politik ve sosyolojik bir tanimini yapmak. -Postmodernitenin içerdigi tartismalari anlamak. -Tarihsel zamansalligin elestirel boyutlari uzerine dusunmek. -Anlamaci ve normatif yaklasimlari ayird etmek. |
Öğretim Yöntemleri | Seminerler, okumalar, tartismalar, katilim. |
Kaynaklar | Online erisime açik ve PDF formatinda dokumanlar ile basili metinler. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Modern/Postmodern: tarihsel zamanin anlambilimi |
2 | Modernite, siyasi ve felsefi tezahurleri |
3 | Modernite, sosyolojik tezahurleri |
4 | Mimarî ve kent: pasajlar |
5 | Postmodern dusunce akiminin dogusu |
6 | Postmodern epistemolojiler |
7 | Postmodernite? Sosyolojik tezahurleri |
8 | Postmodernite? Politik tezahurleri |
9 | Postkolonyal ve feminist yakinlasmalardan bilimselci dusmanliklara |
10 | Postmodernizmin sosyolojiye etkisi |
11 | Postmodernitenin farkli biçimleri ve tartismalari |
12 | Turkiye'de modernite (ve postmodernizm) |
13 | Capraz dusunceler |
14 | Sinava hazirlik |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 20 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Öğrenci temel sosyolojik kuramlara eleştirel bakış geliştirebilecektir. | X | ||||
2 | Öğrenci sosyoloji alanındaki kuramsal ve ampirik birikime katkıda bulunabilecek donanıma sahip olacaktır. | X | ||||
3 | Öğrenci farklı toplumsal sorunsallara farklı araştırma tekniklerini uygulama yetisine sahip olacaktır. | X | ||||
4 | Öğrenci ampirik çalışma, yöntem ve tekniklerine eleştirel bakış geliştirerek farklı yöntemler bulunmasına katkıda bulunabilecektir. | X | ||||
5 | Öğrenci temel sosyolojik kuramlara eleştirel bakış geliştirebilecektir. | X | ||||
6 | Öğrenci sosyolojik araştırmanın etik sorunlarını düşünme ve çareler üretme kapasitesini geliştirecektir. | X | ||||
7 | Öğrenci araştırma amaçları ile araştırma tasarımı arasındaki ilişkiyi bilir, araştırma sorusuna dayalı olarak araştırma önerisini geliştirebilir. | X | ||||
8 | Öğrenci araştırma verilerini değerlendirmeyi ve sonuçlarını yazmayı bilecek, araştırma sonuçlarından kuramsal ve makro çıkarımlar yapma yetisine sahip olacaktır. | X | ||||
9 | Öğrenci niceliksel verilerden yola çıkarak niteliksel düşünme kapasitesine sahip olacaktır. | X | ||||
10 | Öğrenci sosyolojinin çeşitli alt alanlarına ait temel kavramlarla bilgi üretme kapasitesi edinecektir. | X | ||||
11 | Öğrenci sosyolojik kuramları gündelik yaşam pratikleriyle ilişkilendirme ve analiz etme yetisi edinecektir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 22 | 22 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |