İşletme Yüksek Lisans Programı

Pazarlama Teorisi(G541)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
G541 Pazarlama Teorisi 1 3 0 0 3 7
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Mehmet Yaman ÖZTEK moztek@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ders pazarlamanın temel ilkelerini ve stratejilerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
İçerik 1. Hafta: Pazarlamanın Tanımı

2. Hafta: Pazarlamada temel kavramlar

3. Hafta: Pazarlamada yeni kavramlar

4. Hafta: Pazarlamanın önemi

5. Hafta: Tüketici davranışı

6. Hafta: Tüketici davranışı

7. Hafta: Ara Sınav

8. Hafta: Pazar kavramı ve hedef pazar

9. Hafta: Pazar bölümlendirme ve konumlandırma

10. Hafta: Pazarlama Çevresi

11. Hafta: Pazarlama araştırması

12. Hafta: Pazarlama Planlaması

13. Hafta: Pazarlama Stratejileri

14. Hafta: Pazarlama ve innovasyon
Dersin Öğrenme Çıktıları 1. Pazarlamanın temel ilkelerini kavrayabilmelidir.
2. Tüketici talebini pazarlama açısından analiz ederek yenilikçi çözümler sunabilmelidir.
3. Rekabet koşullarında işletme için en etkin pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçme stratejilerini belirleyebilmedir.
4. Pazarlama kararlarına sürekli bilgi akışı sağlayabilecek bir pazarlama bilgi sistemi kurabilmelidir.
5. Pazarda rekabeti göz önünde bulundurarak planlama yapabilmeli ve stratejiler geliştirebilmelidir.
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar ? Principles of Marketing, Philip Kotler & Gary Armstrong
? Marketing, Jean Pierrre Helfer, Jacques Orsoni
? Le Marketing Fondements et Pratique, Pierre-Louis Dubois, Alain Jolibert
? Pazarlama İlkeleri, Mehmet Karafakioğlu
? Marketing Theory:Evolution and Evaluation, Jadgish N. Sheth, David M.Gardner, Denis E. Garrett
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Pazarlamanın Tanımı
2 Pazarlamada temel kavramlar
3 Pazarlamada yeni kavramlar
4 Pazarlamanın önemi
5 Tüketici davranışı
6 Tüketici davranışı
7 Ara Sınav
8 Pazar kavramı ve hedef pazar
9 Pazar bölümlendirme ve konumlandırma
10 Pazarlama Çevresi
11 Pazarlama araştırması
12 Pazarlama Planlaması
13 Pazarlama Stratejileri
14 Pazarlama ve innovasyon
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 40
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Bu programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci, İşletmenin üretim, pazarlama, muhasebe/finansman, yönetim ve örgütsel davranış gibi farklı alanlarına ilişkin kavram ve teorilerine hakim olabilmeli ve bu alanlar arasındaki etkileşimi anlamak için bütüncül bakabilmelidir. X
2 İşletmelerin farklı fonksiyonları (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları, yönetim) açısından işleyişini anlayabilmeli ve bu konularda hipotezler oluşturarak araştırma önerileri geliştirebilmelidir. X
3 İş dünyasındaki değişimleri saptamak, sorunları teşhis etmek ve bunlara çözüm üretebilmek için araştırma ve incelemeler yapabilmelidir. X
4 Kantitatif ve kalitatif araştırma metodolojisine hakim olabilmelidir. X
5 İstatistiksel analizler yaparak sonuçları yorumlayabilmelidir. X
6 Bilimsel çalışmaları (bildiri sunmak, makale yazmak) gerçekleştirmek için gerekli temele sahip olabilmelidir. X
7 Kültür karşılaştırmalı çalışmalar gerçekleştirmek amacıyla en az bir yabancı dile bilimsel yayın yapacak düzeyde hakim olmalıdır. X
8 Bilim dünyasındaki değişimlere uyum sağlayabilmek için mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleyebilmelidir. X
9 Yürüttüğü araştırma ve incelemelerde takım çalışması yapabilmeli ve takım içindeki bilgi akışına gerekli katkıyı sağlayabilmelidir. X
10 İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. X
11 İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 6 78
Ödevler 1 20 20
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 21 21
Toplam İş Yükü 175
Toplam İş Yükü / 25 7,00
Dersin AKTS Kredisi 7
Scroll to Top