İletişim Lisans Programı

Reklam ve Etik(COM425)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
COM425 Reklam ve Etik 7 2 2 0 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Barış KARA bkaragsu@gmail.com (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Reklam sektörü ve reklamlar üzerinden ortaya çıkan toplumsal ve kültürel etik problemlerin değerlendirilmesi. pazarlama etiği bağlamında karşılaşılacak etik sorunlar karşısında karar verme mekanizmalarının öğrenilmesi.
İçerik 1. Hafta Etiğe Giriş
2. Hafta Reklam ve Etik Problemler: Tüketim, Tüketim Toplumu ve Yaklaşımlar - 1
3. Hafta Reklam ve Etik Problemler: Tüketim, Tüketim Toplumu ve Yaklaşımlar - 2
4. Hafta Reklam ve Etik Problemler: Kadın ve Çocuk Temsilleri
5. Hafta Reklamlar, Etik ve İzleyiciler
6. Hafta Reklamlar ve İzleyiciler Saha Araştırması Değerlendirmesi
7. Hafta Vize
8. Hafta Pazarlama Etiği – 1
9. Hafta Pazarlama Etiği – 2
10. Hafta Pazarlama Etiği – 3
11. Hafta Reklam Sektörü Çalışanları ve Etik Anlayışları
12. Hafta Reklamda Etik Kodlar ve Reklam Hukuku
13. Hafta İnternet Reklamcılığı ve Bilişim Hukuku
14. Hafta Genel Değerlendirme
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğrenciler ders sonunda pazarlama etiği ve reklamlar açısından karşılaşılan etik problemlere hakim olacak, etik karar verme konusunda bilgi sahibi olacaktır.
Öğretim Yöntemleri Literatür tarama, İnternet, powerpoint, görsel malzeme tarama, film izleme, reklam materyalleri tarama ve analiz
Kaynaklar Armstrong, Walter (2008). Moral Psychology. Cambridge, MA: MIT Press.
Bloom, P. (2013). Just Babies: The Origins of Good and Evil. Penguin: New York.
Brenkert, G. (2010). The Oxford Handbook of Business Ethics. Oxford: UK.
Darwall, S. (1998). Philosophical Ethics. Westview: Oxford.
Drumwright, M. & Murphy, P. (2004). How Advertising Practitioners View Ethics : Moral Muteness, Moral Myopia, and Moral Imagination, Journal of Advertising. 33: 2
Hitlin, S & Vaisey, S. (eds) (2010). Handbook of the Sociology of Moralitiy. Springer: New York.
Luetge, C. (2013). Handbook of the Philosophical Foundations of Business Ethics. Springer: New York.
Palazzo, G. (2012). Ethical Blindness, Journal of Business Ethics, 109 / 3.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Hafta Etiğe Giriş
2 Reklam ve Etik Problemler: Tüketim, Tüketim Toplumu ve Yaklaşımlar - 1
3 Reklam ve Etik Problemler: Tüketim, Tüketim Toplumu ve Yaklaşımlar - 2
4 Reklam ve Etik Problemler: Kadın ve Çocuk Temsilleri
5 Reklamlar, Etik ve İzleyiciler
6 Reklamlar ve İzleyiciler Saha Araştırması Değerlendirmesi
7 Ara Sınav (vize).
8 Pazarlama Etiği – 1
9 Pazarlama Etiği – 2
10 Pazarlama Etiği – 3
11 Reklam Sektörü Çalışanları ve Etik Anlayışları
12 Reklamda Etik Kodlar ve Reklam Hukuku
13 İnternet Reklamcılığı ve Bilişim Hukuku
14 Genel Değerlendirme
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 40
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar X
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar X
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine X
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine X
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler X
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar X
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 2 28
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 10 10
Toplam İş Yükü 76
Toplam İş Yükü / 25 3,04
Dersin AKTS Kredisi 3
Scroll to Top