İletişim Lisans Programı

Medya Antropolojisi(CTV407)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
CTV407 Medya Antropolojisi 7 2 2 2 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Grup Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Murad Ö. ÖZDEMİR mozdemir@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrenciler antropolojik bir yaklaşım ışığında, medya üretimi, dolaşımı ve tüketiminin sosyal ve kültürel uygulamalarını inceleyerek; temsiliyet ve kültürel pratik olarak medyanın modern hassasiyetlerin ve toplumsal ilişkilerin oluşumu ve dönüşümü için nasıl temel bir rol oynadığını keşfedecektir.
İçerik Dönem boyunca öğrenciler aktif olarak çeşitli multimedya (fotoğraf, video, ses) ve sosyal medya platformlarıyla uğraşacaklardır. Bu ders belirli bir medya üretim biçiminde eğitim vermek üzere tasarlanmamış olsa da, öğrencileri medya uygulamalarını denemek ve mevcut beceri setlerini genişletmek için teşvik etmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları Etnografik bakışa vurgu yapılarak medyanın incelenmesine yönelik antropolojik yaklaşımlara dair bilgiyi arttırmak.
Medyayı ve kültürü inceleyebilmek için temel kavramların ve analitik çerçevelerin tanıtılması.
Öğrencilerin eleştirel dinleme, okuma ve yazma becerilerini arttırmak; ders kapsamında yapılacak tartışmalar çerçevesinde temel kavrama, ifade etme, sentezleme becerilerini kazandırmak.
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar Augé, Marc. (1995) “Çağdaş Dünyaların Antropolojisi. Çev. Hülya Uğur Tanrıöver. Kesit Yayıncılık.1995.
Fabian, Johannes (1983) Time and the Other: How Anthropology Makes its Object. New York: Columbia University Press.
Lefebvre, Henri, (1992) Éléments de rythmanalyse. Introduction à la connaissance des rythmes, Paris, Syllepse
MacDougall, David (1997) Rethinking Visual Anthropology Marcus, Banks; Murphy, Howard Yale University Press.
Stokes, Martin (1997) Ethnicity, Identity and Music: The Musical Construction of Place, Berg, Oxford
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 0 0
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 0 0
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar X
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar X
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine X
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine X
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler X
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar X
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top