E-Toplum(JOU407)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
JOU407 | E-Toplum | 7 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Tolga ÇEVİKEL tcevikel@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, dijital teknoloji ve internetle birlikte, farklı medya sektörlerinde ve toplumsal hayatın farklı alanlarında yaşanan değişime dair geliştirilmiş kavramsallaştırmaları ve güncel kuramsal yaklaşımları ele alıp tartışmayı amaçlamaktadır. |
İçerik | Bkz. Konu Başlıkları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci, - teknolojideki güncel gelişmelerin medya sektöründeki etkilerinin yanı sıra daha geniş toplumsal ve ekonomik etkileri ve sonuçlarıyla ilgili literatürdeki tartışmalara vakıf olur, - dijitalleşme ve çevrimiçi dağıtımla birlikte, başta yayıncılık, film ve müzik olmak üzere farklı kültür endüstrilerinde yaşanan değişimi kavrar, yeni trendlerden haberdar olur, - büyük çevrimiçi topluluklar tarafından hayata geçirilen Wikipedia, Linux vb. başarılı projelerin dayandığı temel ilkeleri ve işleyişini bilir, bu projeler üzerinden kitlesel ve açık işbirliğinin gücü ve potansiyeli hakkında bir kavrayış geliştirir. |
Öğretim Yöntemleri | Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, öğrenci sunumları |
Kaynaklar |
Kitaplar Chris Anderson (2008). Uzun Kuyruk. İstanbul: Optimist. Yochai Benkler (2012). Penguen ve Leviathan. İstanbul: Optimist. Jeff Howe (2010). Crowdsourcing. İstanbul: Optimist. Clay Shirky (2010). Herkes Örgüt. İstanbul: Optimist. TED Konferansları (www.ted.com) Chris Anderson: Technology's long tail Yochai Benkler: The new open-source economics Howard Rheingold: The new power of collaboration Barry Schwartz: The paradox of choice Clay Shirky: How social media can make history Clay Shirky: Institutions vs. collaboration Clay Shirky: How cognitive surplus will change the world James Surowiecki: The power and the danger of online crowds Luis von Ahn: Massive-scale online collaboration Jimmy Wales: The birth of Wikipedia |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı |
2 | Dijitalleşme, Moore yasası, dijital “bedava” |
3 | Amatörün yükselişi, kitlesel amatörleşme |
4 | Uzun kuyruk kuramı |
5 | Süperstar ekonomisi |
6 | Tercih paradoksu |
7 | Dijital yayıncılık, film ve müzik endüstrileri |
8 | Vize |
9 | Kitle kaynak (crowdsourcing) |
10 | Kitle kaynak (crowdsourcing) |
11 | Açık ve kitlesel çevrimiçi işbirliği |
12 | Örnek olay incelemesi: Wikipedia |
13 | Örnek olay incelemesi: Özgür/açık kaynak yazılım hareketi ve Linux |
14 | Kitlelerin bilgeliği ve kolektif zeka |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 2 | 100 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 8 | 2 | 16 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Sunum | 2 | 4 | 8 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |