Halkla İlişkilerde Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri(COM329)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM329 | Halkla İlişkilerde Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri | 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Gaye Aslı SANCAR DEMREN asancar@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin halkla ilişkiler araştırmalarını yapma, yapılan araştırmaları analiz etme ve yorumlama, halkla ilişkiler süreçlerini değerlendirebilme yetisi kazanmalarıdır. |
İçerik | Bu ders kapsamında halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirmenin öneminden bahsedilerek halkla ilişkiler sürecinde durum analizi, birincil ve ikincil araştırmalar, PEST ve SWOT analizi, hedef kitlenin analizi ve halkla ilişkilerde etkinlik ölçümleme modelleri gibi konular ele alınacaktır. Ders kapsamında ayrıca halkla ilişkiler sektöründe ortaya konulan araştırma ve değerlendirme ilkeleri incelenecektir. Dersin devamında dijital halkla ilişkiler araçlarında araştırma, sosyal medya ve web sitesi analizleri, itibar araştırmaları gibi konular işlenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu ders sonucunda öğrenciler; Halkla ilişkilerdeki araştırma yöntemleri bilir. Halkla ilişkilerde kalitatif ve kantitatif araştırma yapabilir. Halkla ilişkilerde sosyal medya araştırmalarının sonuçlarını değerlendirebilir. Halkla ilişkiler kampanyalarını değerlendirebilir. |
Öğretim Yöntemleri |
Ders notları Araştırma Uygulamaları Öğrenci sunumları |
Kaynaklar |
ÇINARLI İnci, Stratejik İletişim Yönetimi, 2. Basım İstanbul: Beta Yayınları, 2013. GÖKSEL, Ahmet Bülent. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, 2. Basım, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım. GREGORY Anne, Planning and Managing Public Relations Campaigns, 2nd. ed., London: Kogan Page Ltd., 2000. MACNAMARA Jim, “Revisiting the Disciplinary Home of Evaluation: New Perspectives to Inform PR Evaluation Standards”. Research Journal of the Institute for Public Relations Vol: 3 No: 2, 2017 MICHEALSON, David and STACKS Don. A Professional and Practitional Guide to Public Relations Research, Measurement and Evaluation , Business Expert Press, 2017 WATSON Tom ve NOBLE Paul, Evaluating Public Relations: A Best Practice Guide to Public Relations Planning, Research and Evaluation, London: Kogan Page, 2005. Yayınoğlu Eraslan Pınar, Halkla İlişkilerde Araştırma, İstanbul: Birsen Yayınları, 2005. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirmenin önemi |
2 | Halkla ilişkiler sürecinde araştırma: Durum Analizi |
3 | Halkla ilişkiler sürecinde yararlanılan birincil ve ikincil araştırmalar |
4 | PEST ve SWOT Analizi |
5 | Hedef Kitlelerin Analizi, Diğer Analiz Metodları |
6 | Halkla ilişkilerde ölçme ve değerlendirmenin tarihsel gelişim süreci ve halkla ilişkilerde etkinlik ölçümleme modelleri |
7 | Halkla ilişkiler sektöründe ortaya konulan araştırma ve değerlendirme prensipleri |
8 | Vize sınavı. |
9 | Dijital halkla ilişkiler araçlarında araştırma: Sosyal medya ve Web sitesi analizleri |
10 | İtibar Araştırmaları |
11 | Öğrenci sunumları |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirmenin önemi |
2 | Halkla ilişkiler sürecinde araştırma: Durum Analizi |
3 | Halkla ilişkiler sürecinde yararlanılan birincil ve ikincil araştırmalar |
4 | PEST ve SWOT Analizi |
5 | Hedef Kitlelerin Analizi, Diğer Analiz Metodları |
6 | Halkla ilişkilerde ölçme ve değerlendirmenin tarihsel gelişim süreci ve halkla ilişkilerde etkinlik ölçümleme modelleri: |
7 | Halkla ilişkiler sektöründe ortaya konulan araştırma ve değerlendirme prensipleri |
8 | Vize sınavı. |
9 | Dijital halkla ilişkiler araçlarında araştırma: Sosyal medya ve Web sitesi analizleri |
10 | İtibar Araştırmaları |
11 | Öğrenci sunumları |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 60 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | |||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | |||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 2 | 14 | 28 |
Sunum | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 71 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |