İletişim Lisans Programı

Turizm ve İletişim(COM317)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
COM317 Turizm ve İletişim 5 2 0 0 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Nilgün TUTAL ntutal@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Turizm ve İletişim dersi Bordeaux Üniversitesi ile yapılan anlaşma uyarınca çift diploma programına kayıtlı öğrencilerin öncelikle aldığı bir derstir. Amacı öğrencilerin mekanın düzenlenmesi ve yönetilmesi sorunlarıyla tanışmaları, kent düzenlemelerinin tarihsel gelişim seyrini izleyebilmesidir. Küresel çağın önemli bir olgusu olan kent turizminin dünya kentlerindeki gelişimini izlemek ve bu bilgiler ışığında Türkiye'nin ama özellikle de İstanbul'un 1980'li yıllardan günümüze geçirdiği kentsel dönüşümleri turizm sektörü ve iletişim açısından değerlendirmektir.
İçerik 1. Hafta
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğretim Yöntemleri Ders konular hakkında makalelerin öğrenciler tarafından
Kaynaklar Turizm ve İletişim 2014-Güz
İhsan Bilgin (2013). “Kentsel Dönüşümün Doğası; Akış mı Zorlama mı?”, Milyonluk Manzara (kolektif çalışma), İletişim Yayınları, s.11-43
Jean François Perouse (2013). “Kentsel Dönüşümün Yaygınlaştırılması ya da Suskun Çoğunluğun Acımasız Zaferi..”, Milyonluk Manzara (kolektif çalışma), s. 49-76.
Richard Sennett (2011). “Beden ve Şehir”, Ten ve Taş, Metis Yayınları, s.11-21.
David Harvey (2010). Paris, Modernitenin Başkenti. “Kira ve Arazi Çıkarları”. S., 165-184. Sel Yayıncılık
David Harvey (2010). Paris, Modernitenin Başkenti. “Bilim ve Duygu: Modernite ve Gelenek”. S.325-343. Sel Yayıncılık.
David Harvey (2009) Sosyal Adalet ve Şehir. “Kentselliğin Doğası Üzerine”, s. 273-283. İstanbul: Metis yayınları.
David Harvey (2012). Sermayenin Mekânları Eleştirel Bir Coğrafyaya Doğru. “Rant Sanatı: Küreselleşme ve Kültürün Metalaştırılması, s 464-485. Sel Yayıncılık.
David Harvey (2012). Postmodernliğin Durumu. “Kentte Postmodernizm: Mimarlık ve Kent Tasarımı”, s. 84-119. Metis Yayınları.
Nilgün Tutal (Zafer Çeler ile birlikte) 2013: “The Experience of Gays in Istanbul: Sensual and Sexual Body as Object of Consumption”, in International Journal of Humanities and Social Science, Vol:3, No:12/Special Issue-June-2013, pp.99-106.
Nilgün Tutal 2011: “Le culturel, le touristique et la ville: la quête d’une nouvelle image urbaine d’Istanbul”, in Tourisme et Mondialisation, Mondes du Tourisme, Philippe Duhamel et Boualem Kadri (der.), Hors Série, pp. 362-370.
II.3 Nilgün Tutal 2009: “Les nouvelles formes du tourisme urbain à Istanbul”, in Destination et Territoire, Coprésence à l’oeuvre, Jean-Pierre Lemasson et Philippe Violier (der.), Presses Universitaires du Québec, 2009, pp. 231-242
Nilgün Tutal (2003). “Le Tourisme Culturel: La Question de L’Autre et du Même”, in Téoros, No:42/Automne, pp. 42-50
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 İstanbul ve Kentsel Dönüşüm
2 Antik Kent ve Beden
3 Paris ve Modernlik
4 Kent ve gelenek
5 Kent ve Adalet
6 Küreselleşme ve Kent
7 vİze sınavı
8 Potsmodernizm ve Kent
9 İstanbul ve Turizm
10 İstanbul ve Turizm
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 20
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 30
Toplam 2 50
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 30
Sunum 1 20
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 50
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 3 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar X
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar X
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine X
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine X
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler X
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar X
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 28 392
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 26 338
Ödevler 13 13 169
Sunum 13 13 169
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 4 4
Proje 1 20 20
Toplam İş Yükü 1092
Toplam İş Yükü / 25 43,68
Dersin AKTS Kredisi 44
Scroll to Top