Halkla İlişkiler Kampanyaları Analizi(RPP351)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPP351 | Halkla İlişkiler Kampanyaları Analizi | 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Banu BASKAN KARSAK bkarsak@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin halkla ilişkiler kampanyası konusunda bilgi sahibi olması amaçlanır. Bir halkla ilişkiler kampanyasında izlenmesi gereken aşamalar, hedef kitle, araçlar, kampanya değerlendirme aşamaları kuram ve uygulamalar çerçevesinde öğrencilere aktarılacaktır. |
İçerik |
1. Hafta: Halkla ilişkiler kavramsal çerçeve, kampanya tanım. 2. Hafta: Halkla ilişkiler süreci. 3. Hafta: Halkla ilişkiler süreci (devam). 4. Hafta: Halkla ilişkiler araçları. 5. Hafta: Sosyal sorumluluk kampanyaları. 6. Hafta: Kriz kampanyaları. 7. Hafta: Ara sınav. 8. Hafta: Bütçe. 9. Hafta: Türkiye’den ve dünyadan kampanya örnekleri. 10. Hafta: Türkiye’den ve dünyadan kampanya örnekleri. 11. Hafta: Uygulama ve sunumlar. 12. Hafta Uygulama ve sunumlar. 13. Hafta: Uygulama ve sunumlar. 14. Hafta: Uygulama ve sunumlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; - Halkla ilişkiler kampanyası aşamaları konusunda detaylı bilgi sahibi olur. - Strateji, taktik, amaç, hedef kitle kavramlarını doğru kullanmayı öğrenir. - Halkla ilişkiler araçlarının kullanılması konusunda bilgi sahibi olur. - Mesaj ve medya stratejisi oluşturma becerisini sağlar. - Kampanya değerlendirme yöntemleri konularında bilgi ve beceri sahibi olur. |
Öğretim Yöntemleri | Teori ve pratik uygulamalar öğrenciye aktarılacak, öğrenciye analiz etme becerisi sağlanacaktır. |
Kaynaklar |
Filiz Balta PELTEKOĞLU, Halkla ilişkiler Nedir? Beta Yayınları, 2009. Frank JEFKINS, Public Relations Techniques, Butterworth-Heinemann; 2 edition (September 16, 1994). Ayla- OKAY ve Aydemir OKAY, Halkla İlişkiler, Kavram ve Stratejiler, Der Yayınları, İstanbul. CUTLIP, CENTER and BROOM, Effective Public Relations, Prentice Hall, 1999. Danny Mossa and Barbara DeSanto (eds.), PR Cases, Routledge, NY, 2002 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum | 1 | 6 | 6 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |