İletişim Lisans Programı

Göstergebilim ve İletişim(RPP311)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
RPP311 Göstergebilim ve İletişim 5 2 2 0 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Grup Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Halime YÜCEL BOURSE hbyucel@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere göstergebilim konusunda kuramsal ve pratik bilgiler vererek göstergebilimi kitle iletişim ürünlerinin gizli anlamlarını bulgulamada bir araç olarak kullanma olanağını sunmaktır.
İçerik göstergebilim konusunda kuramsal ve pratik bilgiler
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu derste öğrenciler göstergebilim konusunda genel bir bilgi edinecekler ve bu yöntemi kitle iletişim ürünlerinin çözümlemesinde kullanmayı öğreneceklerdir. Kitle iletişim ürünlerinin saklı anlamlarını göstergebilimsel bir yaklaşımla bulgulamaları, bu ürünler konusunda eleştirel bir bakış geliştirmelerine de katkıda bulunacaktır.
Öğretim Yöntemleri Anlatım
Sunum
Kaynaklar Joseph Courtés, Semiotique. Dictionnaire raisonné de la théorie du langage. Hachette. 1994.

Martine Joly, Introduction à l’analyse de l’image. Broché.

Mariette Julien, L’Image Publicitaire des Parfums: Communication Olfactive, Paris, Harmattan, 1997.
Halime Yücel, İmgeden Yoruma, Ayrıntı, İstanbul 2013.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Göstergebilimin kökenleri ve kuramcıları
2 Göstergebilimin ilkeleri
3 Görsel göstergebilime giriş
4 Plastik göstergeler
5 İkonik göstergeler
6 Dilsel göstergeler
7 Göstergebilim ve reklam (1)
8 Göstergebilim ve reklam (2)
9 Göstergebilim ve sinema (1)
10 Göstergebilim ve sinema (2)
11 Göstergebilim ve televizyon dizileri (1)
12 Göstergebilim ve televizyon dizileri (2)
13 Sunum
14 Sunum
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 40
Sunum 1 60
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 2 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar X
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar X
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine X
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine X
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler X
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar X
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 3 42
Toplam İş Yükü 70
Toplam İş Yükü / 25 2,80
Dersin AKTS Kredisi 3
Scroll to Top