Göstergebilim ve İletişim(RPP311)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPP311 | Göstergebilim ve İletişim | 5 | 2 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Halime YÜCEL BOURSE hbyucel@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere göstergebilim konusunda kuramsal ve pratik bilgiler vererek göstergebilimi kitle iletişim ürünlerinin gizli anlamlarını bulgulamada bir araç olarak kullanma olanağını sunmaktır. |
İçerik | göstergebilim konusunda kuramsal ve pratik bilgiler |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Bu derste öğrenciler göstergebilim konusunda genel bir bilgi edinecekler ve bu yöntemi kitle iletişim ürünlerinin çözümlemesinde kullanmayı öğreneceklerdir. Kitle iletişim ürünlerinin saklı anlamlarını göstergebilimsel bir yaklaşımla bulgulamaları, bu ürünler konusunda eleştirel bir bakış geliştirmelerine de katkıda bulunacaktır. |
Öğretim Yöntemleri |
Anlatım Sunum |
Kaynaklar |
Joseph Courtés, Semiotique. Dictionnaire raisonné de la théorie du langage. Hachette. 1994. Martine Joly, Introduction à l’analyse de l’image. Broché. Mariette Julien, L’Image Publicitaire des Parfums: Communication Olfactive, Paris, Harmattan, 1997. Halime Yücel, İmgeden Yoruma, Ayrıntı, İstanbul 2013. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Göstergebilimin kökenleri ve kuramcıları |
2 | Göstergebilimin ilkeleri |
3 | Görsel göstergebilime giriş |
4 | Plastik göstergeler |
5 | İkonik göstergeler |
6 | Dilsel göstergeler |
7 | Göstergebilim ve reklam (1) |
8 | Göstergebilim ve reklam (2) |
9 | Göstergebilim ve sinema (1) |
10 | Göstergebilim ve sinema (2) |
11 | Göstergebilim ve televizyon dizileri (1) |
12 | Göstergebilim ve televizyon dizileri (2) |
13 | Sunum |
14 | Sunum |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 1 | 60 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |