Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri(COM309)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM309 | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri | 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Olivier Koch koches1@yahoo.fr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bu ders sosyal bilimler araştırmalarına bir giriş niteliğindedir. Dördüncü yıl tez çalışması için gerekli olan teknikleri ve araştırma metodolojilerini öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. |
İçerik |
Sosyal bilimlerde araştırma tasarımı Belgeye dayalı araştırmalar Anketler ve görüşmeler aracılığıyla araştırma yöntemleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrencilerden bilmesi beklenenler: - Sosyal bilimlerin disiplin alanındaki bir araştırma nesnesini sorunsallaştırmak - Alan araştırması tekniklerini iyi bir biçimde kullanmak |
Öğretim Yöntemleri | Bireysel veya grup olarak, öğrenciler bir araştırma projesi tasarlamalı ve derste öğrendikleri araştırma yöntemlerini uygulamalıdır. |
Kaynaklar |
Becker (Howard), Perertz (Henri), Les ficelles du métier. La découverte, 2002. De singly (François), Le questionnaire. Armand Collin, 2012. Kaufman (Jean-Claude), L'entretien compréhensif. Armand Collin, 2011. Weber (Florence), Beaud (Stéphane), Guide de l'enquête de terrain. La découverte, 2010. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş seansı |
2 | Sosyal bilimler, konuları ve metotları |
3 | Sosyal bilimlerde araştırma. Vaka incelemesi (1) |
4 | Sosyal bilimlerde araştırma. Vaka incelemesi (2) |
5 | Sosyal bilimlerde araştırma. Vaka incelemesi (3) |
6 | Bir araştırma projesi fikrinin oluşturulması |
7 | Belgelerle çalışma teknikleri |
8 | Sınav |
9 | Saha çalışması teknikleri |
10 | Soru formu oluşturma teknikleri |
11 | Sahanın gözlemlenmesi |
12 | Atölye çalışması |
13 | Atölye çalışması |
14 | Sonuç |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 1 | 20 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | |||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | |||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | |||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 1 | 13 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |