Sinema Tarihi(CTV205)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CTV205 | Sinema Tarihi | 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ayşe TOY PAR atoy@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, sinema alanında ilerlemeyi düşünen öğrencilere gerekli sinema tarihi bilgisinin edindirilmesi; öğrencilerin sinemanın doğuşundan bu yana geçirdiği değişimleri gözlemlemelerine yardımcı olunması ve sinemanın tarihin farklı dönemlerinde, farklı toplumsal yapılar ve teknolojik gelişmelerle nasıl şekillendiğinin bilincine vardırılmasıdır. |
İçerik |
1. Hafta: Sinemanın Doğuşu (1895-1910) 2. Hafta: Sessiz Sinemanın Özellikleri 3. Hafta: Sanat/Siyaset/Endüstri Ekseninde Sinema: Avrupa 4. Hafta: Sanat/Siyaset/Endüstri Ekseninde Sinema: Sovyet Sinemaları, 5. Hafta: Sanat/Siyaset/Endüstri Ekseninde Sinema: Hollywood’un Doğuşu 6. Hafta: Sesli Sinema 7. Hafta: Vize 8. Hafta: İkinci Dünya Savaşı ve Sinema 9. Hafta:İtalyan Yeni-Gerçekçiliği 10. Hafta: Modern Sinema:Batı ülkeleri 11. Hafta: Modern Sinema:Diğer ülkeler 12. Hafta: Fransız Yeni Dalgası ve Dünyada “Yeni” Sinemalar 13. Hafta: Güncel Sinema: Ticari Yapımlar ve Endüstriyel Boyut 14. Hafta: Güncel Sinema: Diğer Yapımlar ve Akımlar (Bağımsız Sinema, Belgeseller, Kısa Filmler, Anlatı Aracı Olarak Sinema) |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
- Öğrenci kendinden önce sinemada neler yapıldığını anlar. - Görüntünün tükendiği çağımızda yeni görüntüler bulmak için değişik çabalara girişir. |
Öğretim Yöntemleri | Katılımcı konferans |
Kaynaklar |
NOWELL SMITH Geoffrey, (ed.) The Oxford History of World Cinema, Oxfod University Press, 1986. BORDWELL David, STAIGER Janet, THOMPSON Kristin, The Classical Hollywood Cinema, Routledge, 2004. LAWTON Richard, World of Movies: 70 Years of Film History, Vineyard Books Inc., 1974. BAYRAKDAR Deniz, Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler 5, Bağlam Yayıncılık, 2006. AKAD Lütfi, Işıkla Karanlık Arasında, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2004. COUSINS Mark, The Story of Film, Pavillion Books, 2004. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Sinemanın Doğuşu (1895-1910) |
2 | : Sessiz Sinemanın Özellikleri |
3 | Sanat/Siyaset/Endüstri Ekseninde Sinema: Avrupa Sineması |
4 | Sanat/Siyaset/Endüstri Ekseninde Sinema: Sovyet Sineması |
5 | Sanat/Siyaset/Endüstri Ekseninde Sinema:Hollywood |
6 | Sesli Sinema |
7 | Vize |
8 | İkinci Dünya Savaşı ve Sinema |
9 | Savaş Sonrasında Sinemada Gözlemlenen Değişiklikler: İtalyan Yeni Gerçekçiliği |
10 | Modern Sinema:Batı ülkeleri |
11 | Modern Sinema Diğer Ülkeler |
12 | Fransız Yeni Dalgası ve Dünyada “Yeni” Sinemalar |
13 | Sinema ve Teknolojik Değişimler: Yapım ve Mecra |
14 | Güncel Sinema: Diğer Yapımlar ve Akımlar (Bağımsız Sinema, Belgeseller, Kısa Filmler, Anlatı Aracı Olarak Sinema) |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 1 | 28 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 1 | 28 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |