Kamera Aydınlatma ve Ses(CTV203)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CTV203 | Kamera Aydınlatma ve Ses | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Alp BİROL birolalp@hotmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, hareketli görüntünün kaydedilmesi için gerekli olan film ve tv kameralarının çalışma prensiplerinin yanısıra, aydınlatma, ses ve kompozisyon gibi temel konular işlenmektedir. Toplam bir eğitim dönemi boyunca kuramsal ve uygulamalı bir ders programı yürütülmektedir. |
İçerik |
1. hafta: Görme ve Optik 2. hafta: Film kamerası ve video/DSLR kamera 3. hafta: Objektifler 4. hafta: Kayıt formatları (analog, dijital) 5. hafta: Çekim aksesuarları, filtreler, ek mercekler 6. hafta: Kamera uygulaması 7. hafta: Ara sınav 8. hafta: Aydınlatma araçları (doğal ve yapay ışık kaynakları) 9. hafta: Işığın ölçülmesi, Işığın yönlendirilmesi 10. hafta: Aydınlatmada ana kurallar 11. hafta: Aydınlatma uygulaması 12. hafta: Sesin tanımı, mikrofonlar ve ses kayıt yöntemleri 13. hafta: Ses uygulamaları 14. hafta: Yapılan derslerin analizi |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci, Film ve video kameraların çalışma prensiplerini öğrenir. Görüntü, ışık, ses, kompozisyon bilgisine sahip olur. Bu dersler sonrasında öğrenci video kamerasını kullanarak profesyonel düzeyde çekim yapar. |
Öğretim Yöntemleri | Teorik ve uygulamalı |
Kaynaklar |
Sinematografi Kuram ve Uygulama (Blain Brown) Hil Y. Fotoğraf Sanatında Kompozisyon (Sabit Kalfagil) Fotoğraf Y. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Görme ve Optik |
2 | Film kamerası ve video/DSLR kamera |
3 | Objektifler |
4 | Kayıt formatları (analog, dijital) |
5 | Çekim aksesuarları, filtreler, ek mercekler |
8 | Aydınlatma araçları (doğal ve yapay ışık kaynakları) |
9 | Işığın ölçülmesi, Işığın yönlendirilmesi |
10 | Aydınlatmada ana kurallar |
12 | Sesin tanımı, mikrofonlar ve ses kayıt yöntemleri |
14 | Kompozisyon kuralları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
6 | Kamera uygulaması |
7 | Kamera uygulaması |
11 | Aydınlatma uygulaması |
13 | Ses uygulamaları |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 50 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 1 | 1 |
Diğer Uygulamalar | 3 | 3 | 9 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |