İletişim Kuramları(COM205)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM205 | İletişim Kuramları | 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Merih ZILLIOĞLU mzillioglu@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı iletişim ve medya alanında lisans düzeyinde öğrenim gören öğrencilere ilgili temel yaklaşım ve kuramları aktararak, bunların ışığında alanlarındaki konu ve sorunları kavrama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazandırmak ve daha ileri düzeydeki okuma ve araştırmalar için yön belirlemede ve kaynak arayışında yardımcı olmaktır. |
İçerik |
1. Hafta: Giriş: Modern Toplum ve Kitle İletişimi 2. Hafta: İletişim Kuramlarının Öncüleri ve Chicago Okulu 3. Hafta: Modern İletişim Olguları Olarak Reklam Propaganda ve Etki-Tepki Modeli ve Laswell 4. Hafta: Sibernetik ve Enformasyon Kuramı 5. Hafta: Fonksiyonalizm ve Medya 6. Hafta: Kullanışlar ve Doyumlar 7. Hafta: Vize 8. Hafta: Tarihsel ve Teknolojik Yaklaşım: İnnis 9. Hafta: Teknolojik Deterninizm: McLuhan 10. Hafta: Eleştirel Frankfurt Okulu: Araçsal Akıl ve Öznelliğin Yokoluşu 11. Hafta: Frankfurt Okulu: Kültür ve Kitle İletişimi 12. Hafta: Ekonomi Politik Yaklaşım 13. Hafta: Semioloji ve Kültürel Çalışmalar 14. Hafta: Genel Değerlendirme |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; ? İletişim, özellikle kitle iletişimi ile ilgili temel eleştirel ve liberal yaklaşım ve kuramları ve bunların tarihsel toplumsal temellerini söyler, bunlara bağlı olarak geliştirilen kavramları tanımlayabilir. ? Bu yaklaşım ve kuramları karşılaştırarak benzerlik ve farklılıklarını açıklayabilir. Kuramlar için yapılan başlıca eleştirileri sayabilir. ? Gündelik yaşamda izlediği, dinlediği, okuduğu kitle iletişim iletilerini ve bunlara verilen tepkileri bu bilgiler ışığında gözlemleyebilir, sorgulayabilir ve eleştirebilir. ? Derste edindiği bilgilerden ve bilgi kaynaklarından gelecekte yapacağı araştırma, proje çalışması gibi etkinliklerde kuramsal temel ve çerçeve belirlemek için en azından yönlendirici kaynak olarak yararlanabilir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar | Ana kaynak olarak Paul Attalah, Théories de la Communication (Sens, sujets, savoirs) ve Paul Attalah, Théories de la Communication (Histoire, contexte, pouvoir), Université de Québec, 1997 ve öğretim üyesinin derste ek olarak aldırdığı ders notları. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |